gamyun.net'i doğru görüntüleyebilmek için tarayıcını güncellemelisin, güncelleyemiyorsan başka bir tarayıcıyı ücretsiz yükleyebilirsin.

BLOG

Nasıl Bilirdiniz?

05 Kasım 2012, 00.47
A- A+

Bugün (Pazar) gazetelerde görmüşsünüzdür belki. İstanbul’da bir baba, neredeyse tüm ailesini katletti. Cumartesi gecesi zaten haberi internetten okumuştum, onun için tekrar ilgimi çekmemişti gazetede ilk sayfada görünce. 

Sonra Pazar keyfi yapıp, gazetenin sayfalarını birer birer geçerken, haberin ayrıntılarına takıldım. Aile hakkında çevreden  görüş alınmış. Örneğin ev sahibi demiş ki; “1 yıl kiracım oldular, 3 ay önce buradan taşındılar. Evin kirasını zamanında veriyorlardı”. Bazen gazetecilere şaşıyorum. Nereden gidip buldunuz arkadaş, eski ev sahibini de, sordunuz. Sonra oradan bakkala geçmişler. Ben Leyla ile Mecnun dizisindeki, çıkarcı, paragöz Erdal Bakkal’ı sadece, film karakteri zannederdim adam meğerse gerçekten yaşıyormuş. Yaptığı açıklamaya bakın; “Sessiz sakin bir aileydi, peşin alışveriş yaparlardı, borçları yoktu!”. Oha diyorum, yuh diyorum. Yahu senden, gelmişler, aile hakkında bilgi istiyorlar, aklın sadece buna mı basıyor? Veresiye alışveriş yapmazlardı, adamın aklında kalan bu. Allahtan, eski kaşar sever, Kars kaşarını kokusundan tanırdı, fiyatına bakmazdı filan dememiş. Ya ev sahibine ne demeli? Çıkarken evi boyatmadan çıkdıydılar filan demediğine şükür mü etmeli? Biz ne zaman insanlığımızı bu kadar kaybettik, ne zaman bu kadar “düz adam” olduk? Ölmüşlerin arkasından, tek düşündüğümüz maddiyat mı?

Merak etmeyin, ağır giriş yaptım, sosyal mesaj içerikli yazı gibi oldu ama korkmayın, Çocuklar Duymasındaki gibi mesaj vermeyeceğim çaktırmadan.

Tüm bunları okuduktan sonra, aldı beni bir düşünce. Ölsem arkamdan ne derler diye. Sonra da, dur dedim, şunu bir blog olarak yazayım da, yorum garantili getirisi olsun, kira garantili evler gibi :) Önce biraz kendime sataşır (yazıyı okuduktan sonraki not: hiç de kendime sataşmamışım), sonra da, sitedeki üyelere sararım diye düşündüm.

Ölmüşüm, millet toplanmış cami bahçesinde. Millet dediysem, çok zannetmeyin, 5-10 kişi :) Hoca soruyor nasıl bilirdiniz diye benim için, biri oradan atılıyor; 

“Ölümü, ziyafet tadında oldu. Fıstıklarını herkesten sakınırdı, al işte gmsnn efendi, kefenin kasesi yok, fıstıklarını şimdi maymunlara atıyoruz. Hadi şimdi de oradan bana hurilerle ilgili akıl ver ki, en azından anam köylük yerde, oğlum, öbür dünyada hurilerle kaynaşacak diye bilsin. Ayrıca ölümünü haber verirken, bana ismen haber verilmemiş, herkese gönderilen mesajı copy+paste ile bildirmişler, bu tavrı kınıyorum (kınama no 341)” (beymen33)

“Böhühühü (timsah gözyaşı) çok severdim ben onu. O geldiğinden beri, üzerimden büyük yük kalkmıştı, ben şimdi ne yapıcam. (üstünü başınır yırtar gibi yapar, halbuki evden yırtık kıyafetlerle gelmiştir. Mezara da o indirir ki emin olsun gömdüğünden)” (Cebren)

“Ölümü de, opluğu gibi berbat oldu, yağmurlu günde mi ölünür be adam, ıslandık hep smile Resmismile Resmismile Resmi, toprağı az olsun” (bilgeguness)

“İnsanoğlunun ölümsüz olmadığı konusunda, yapılan çalışmalar sonrası, emperyalist güçlerin egemenliği altında oluşturulan cenaze törenleri, şamanist ayinleri andırdığından, makyevelist kişilerin, toprağa kabul edilmeyip, yakıldığı söylense de, ateşin henüz keşfedilmediği devirde, oportünist yaklaşımla... (cemaat uyur)” (.tan., patagonya kralı, masaldaki kral vb)

“Hüzün gözyaşlarım, yağan yağmura karışırken, akan damlalar, fularımı ıslatıyor, Sezen Aksu eşliğinde www.yutup.kom/watch.php?hedere-hodore.... onu son yolculuğuna uğurluyordum. Ben değil, bir arkadaşımın başına gelen olaya göre diyorum, bence, Allah sevdiklerini yanına erken alıyor, ışıklar içinde uyu. Not: Cenazeye çiçek göndermek yerine lütfen Tegev'e bağış yapın (Arkadaş buradada mı sosyal mesaj:) )” (Trapper_4Ever)

“Herkese, üst bant aşk mesajı attım, bi ona atamadım, pişmanım smile Resmi smile Resmi smile Resmi Seni seviyorum Riche smile Resmi Gmsnn smile Resmi Riche smile Resmi Gmsnn smile Resmi Riche smile Resmi Gmsnn smile Resmi Riche smile Resmi Gmsnn smile Resmi Riche smile Resmi Gmsnn smile Resmi Riche smile Resmi Gmsnn” (Riche Rich)

“ahm, öhm, hımmpss, ya ben daha siteyle ilgili bir sürü şey isteyecektim, dayanamadı gitti adam. Aman ya, geçen Aysın’a demiştim zaten, bu adam benim küçükken çizdiğim resimdeki ayakları toynağa benzetmişti, ohh olsun ona, dikti toynakları işte havaya, hahaayt” (Ataya)

“Zuhaahahahahahahahahah, Puhaahahahaha ahhahahah, ay valla sinirden gülüyorum ya” (strawberry)

“Işığın gölgesi, kütüphane kartıma vuruyor, ben ise, oradaki soğuk damgaydım, izim kocaman gözüküyor. Hey sana söylüyorum, kahrolası pislik, sana öleceksin demiştim, öldün ama kurtulacaksın zannetme, daha yeni başlıyor, karın ağrıların” (özdür)

“Ölmeyeydi iyiydi, ben onla ikinci röportajı yapacaktım İzmir Alsancak meydanında. Püfff, hiç güzel olmadı bu :(” (35kelebek)

“Ohh pek güzel oldu, bana bayram mesajı göndermemişti, ben de ona şimdi duat etmicem işte” (*nazenin)

“Haydaaaa, ben şimdi öbür tarafa nasıl radyodan bağlantısı yapıcam da konuşucam bu adamla? O kadar da dedim, gel çık yayınıma konuş diye, ömrü yetmedi işte” (kupabeys)

“Opum yaaaa! Hiç de sözünüzü tutmuyomuşunuz smile Resmi smile Resmi En az 12 defa oyun sözü verdin, şimdi de tutmadan gittin” (ExDeniz)

“Bismillahirah..... Kul eyzü.... Amin, helal olsun, helal olsun, helal olsun” (mirza78 - Arkamdan tek dua okuyan kişi)

smile Resmismile Resmismile Resmi Hay allah ya, ben bu adama da mı, saz çaldım da, dayanamadı gitti şimdi. Yazık oldu, heba ettik adamı” (xsokeli)

“..... ... . . . . . ........ ..... ...... ... ..... ... . . . . . ........ ..... ...... ... ..... ... . . . . . ........ ..... ...... ... ..... ... . . . . . ........ ..... ...... ... ..... ... . . . . . ........ ..... ...... ... ..... ... . . . . . ........ ..... ...... ... ..... ... . . . . . ........ ..... ...... ... ..... ... . . . . . ........ ..... ...... ... ..... ... . . . . . ........ ..... ...... ... ..... ... . . . . . ........ ..... ...... ... ..... ... . . . . . ........ ..... ...... ... ..... ... . . . . . ........ ..... ...... ... ..... ... . . . . . ........ ..... ...... ... ..... ... . . . . . ........ ..... ...... ... ..... ... . . . . . ........ ..... ...... ... ..... ... . . . . . ........ ..... ...... ... ..... ... . . . . . ........ ..... ...... ... ..... ... . . . . . ........ ..... ...... ... ..... ... . . . . . ........ ..... ...... ... ..... ... . . . . . ........ ..... ...... ... ..... ... . . . . . ........ ..... ...... ... ..... ... . . . . . ........ ..... ...... ... ..... ... . . . . . ........ ..... ...... ... ..... ... . . . . . ........ ..... ...... ... ..... ... . . . . . ........ ..... ...... ... ..... ... . . . . . ........ ..... ...... ... ..... ... . . . . . ........ ..... ...... ....
Hocanın nasıl bilirdiniz sorusuna, 8 sayfalık yorum yapmış gibi o kadar uzun konuşur ki, cenaze 3 gün sonraya sarkar” (Yelove)

“Bence bu karikatürde olduğu gibi, insan otobüsteyken yaşlılara yer vermeli. Hem benim aşık olduğum bi kız vardı, ölmüştü, sonra canlandı filan. Ne var ya? Ya abi bu blogum, pardon, bu helalliğim de mi kabul olmadı ya? Ben bu işi beceremicem valla. Keşke onun gibi ölmeyi becerebilsem, ben ölürdüm” (EvdeEkmekyokGittimElitAldımAnnemKızdıBabamBişiDemedi)

“Gmsnn, bize bloglarda yorum kısıtlaması getirmiştin ama bak gün geldi, sana lazım oldu işte. Ya hoca normal ölülere, helallik hakkı 5 kişiyle sınırlı deseydi ne yapacaktın? Bu kadar helallik alamayacaktın. Düşmez kalkmaz bir Allah işte” (Sat_Agraha)

“Nihoooo haaaaaaa puhaaa haa haaa. eki eki eki eki eki, sinirden gülüyorum dedim ya, aaaaa” (TEVAZU_)

“Üniversitede sevgili hocam Müşfik Kenter demişti ki; gerçekten ölü gibi ölmelisin. Kendimi o zaman gerçekten öldürdüm, aslında çok beğenmelerine rağmen, sırf daha da pişelim diye, hiç güzel ölemedin demişti. Ama gmsnn güzel ölmüş. Çekik gözlü Koreli biri olsa, ancak bu kadar ölürdü” (siyahorkidee)

“Kayseriye gelip, pastırma yemişmidir acaba? İnşallah yemiştir, allah rahmet eylesin” (TURK38)

“Hadi bakalım, şimdi de ortalanmış bloglarımı yayınlama da görelim !” (mykan)

“Herkes hile yapıyor ya, bence bu da hiledir. Hayal gemisinin kaptanı” (ASI_KES27)

“Ölürken, arada siteyle ilgili bişi dedi mi, bi özellikten bahsetti mi acaba? Bloglarda hep öyle yapardı. Ben sonuna baktım ama hiç bi mesaj yok siteyle ilgili” (x üye)

“Beni haksız yasaklamıştı, iki elim yakanda demiştim, öbür dünyada. Şimdi o düşünsün” (y üye)

“Ooohhh, iyi olmuş, selam veriyorduk bi selamımızı bile almıyodu, hıyar! diyemedim ya la” (İşler Güçler’in etkisinde kalmış üye)

“gmsnn opumuz ölmüş, allah rahmet eylesin. Onun anısına süpriz ödüllü 7 gün turnuva yapıcaz akşamları saat 21:40 da, herkesi bekleriz” (Üye toplamaya çalışan çakal salon sahibi, süpriz ödül de, arkamdan küfür etsinler diye 1 fıstık)

“İyi adamdı, devamlı, elit alır, renkli rumuz alırdı, bol fıstık harcar, hepsini de peşin öderdi. Bana borcu yoktu.” (gmsnn)

YORUMLAR

05 Kasım 2012, 16.12

  Evet   Bilge  gerçekten gözlemin   yerinde  olmuş  benli  konuda. Siyasi  konularda   yazılan  ve  sadece   bir tarafa  çamur  atılarak  yapılan  siyasettenden de  bloglardan da nefret  ediyorum. Üretgenlik   yerine  karalama ile çaktırmadan  yapılan  çakma siyasetin kimseye  hayırı olmuyor.Bunu  derkende;  blogsever  arkadaşlar saldırın bu bizden  değil de demiyorum.

  Yukardaki  yorumuma gelince de;  ben  dokunmadım  ilk parağrafa.Kınamayı  gmsnn  yapmış  zaten.Ben  düz adam değilim  gmsnn   ...kompleksi  ile  yorum yapsaydım  ve ilk  parağrafta   asılı  kalsaydım,  verilen  mesajda  ulaklık yapan mizahı  yok  sayarak   ne kadar  düz  baktığımı  göstermiş olurdum  paylaşıma.

   

 

05 Kasım 2012, 16.12
bu ne kadar yorumdur anlamadimki gomun gitsin meftayi verecek cok hesabi vardir simdi
05 Kasım 2012, 16.42
Beklemek isterdim biraz daha, bekleyip acaba daha neler çıkarılacak diye. Gmsnn vatan haini kabul edilir mi yorumların sonunda diye de bekledim. Meğer ne çok duyarlı, ne çok merhamet sahibi insanlarmışız(!). 

Hep üzülecek miyiz biz toplum olarak, hep başımız önde mi gezeceğiz. Hiç mi yüzümüz gülmeyecek. Hiç mi rahat bir nefes alıp bir ohh diyemeyeceğiz. Duyarlılık nerde biliyor musunuz ? Lütfen duyarlılığınızı Gamyun Blog Portal gibi eğlence anlayışı olan bir ortamda değil seçim sandığında gösteriniz -önce kendiniz olarak, kendiniz için. Sonra vatanınız için, topraklarınız için, kanınız için, onurunuz için, yitip giden canlarınız ve bu canların toprak olmasına sebep olanlar için...-. 
Önce bilinçlenelim sonra bilinçlendirelim. Bu bilinçlendirme tanımadığınız insanlara akıl vermeye çalışarak değil, önce yakınlarınızla başlanmalı. Sonra yakınlarınızdan yakınlarına bulaşmalı. Onlar da kendi yakınlarına... Ve böylece ortaya ne çıkar biliyor musunuz: Daha bilinçli bir toplum. 

Koyunları uyandırma yeri burası değil...! Ha dürtmek istersiniz, anlarım. Ama kimse kendini ilah sanıp asayı eline almasın !

Yapmayın arkadaşlar, lütfen 'empati' dediğimiz şeyi biraz olsun bu bağlamda ve yazıda kurun biraz. Yazıyı yazan, yani gmsnn, dikkatli okursanız olayı ti'ye almıyor. Aksine "düz adam olduk" tan yola çıkıp yorumlarla bunu kanıtlamak istiyor ( Yani bilmiyorum benim amacım bu olurdu böyle bir şey yazmış olsaydım ).

Lütfen sivrilmek için uğraşları bırakalım. Kimse kimseden daha akıllı daha zeki değildir, sadece merhamet ve duyarlılıktır insanı farklı-zeki gösteren. Biraz da dikkatlilik. Biz güldük siz gülmediniz, çok merhametlisiniz çok akıllısınız vs vs gibi bir şey yok.

Ne yapalım biliyor musunuz ?

Hep beraber toplanalım gmsnn de dahil, beraber fatiha okumaya gidelim ailenin mezarlığına Ve arkalarından iyi şeyler söyleyelim gamyun blog portal topluluğu olarak. Böylece içimiz rahat eder. Bu mudur yani..

Ayrıca Sezen Aksu'nun konuk olduğu programa ben de denk geldim. Bir yandan işimi yaparken pek konsantre olamadım ama sözleri öyle yerindeydi ki. Şu sözleri çok koydu bana: 
" Şehit anaları evlatlarını kaybediyor, aynı anda 20-30 tane can gidiyor. Ama hiç biri "neden" diye sor(a)muyor. Toplanıp "neden" diye sormak sorumlulara karşı net olmak neden zor ?" 

Buraya kadar cümleleri ya kurdu ya kuramadı. Neden "neden"  diye soramıyoruz ? Neden her şeyi birbirimize yıkıyoruz hı neden ??? Hesap vermesi gerekenler burada değil bence.


Son sözüm, aslında son sözüm değil bu yazacak-soracak çok şey var ama yazdıkça karışıyorum, karıştıkça bulanıyorum, bulandıkça bulandırmak istiyorum. O yüzden son cümlemi yazmaya çalışıyorum: Gmsnn in yerinde olsaydım bu blogu bin defa yayından kaldırmış bin defa da siteyi terketmiştim....
05 Kasım 2012, 16.48
Haklısın kimse de senin baktığın yerden bakmak zorunda değil.Beni 36  kişiyle aynı kefeye koyarken de sen dikkat et istersen. Tavsiyemi baskı olarak algılamışsın düzelteyim, biliyorsun ki  birilerine/düşüncelere yazma, etme diyecek biri değilim,hele ki sus hiç demem. o sadece samimi bulmadığım yazılara bir eleştiri gibiydi belki yanlış bir ifadeydi. Elbette herkes her şeye rağmen yazmalı. Ama samimi bulup bulmamak da benim tasarrufumdadır.

"burada yazı yazarken de,yorum yaparken de hür iradem neyi işaret ediyorsa o doğrultuda yazıyorum,yorumluyorum,kısaca düşüncesini tepkilerden çekinip içine atanlardan değilim,esas tam tersi o yorumu girmeseydim iç huzurum asla sağlanmazdı"

İçim rahat  bu nedenle de şu cümlene kendi adıma  imzamı atıyorum.

Ek olarak da hür  irademi zorlama duygusallıklar adına kullanmamayı seçiyorum. Bir şey yapamayacağım konularda/sorunlarda vicdanımı rahatlatmak adına ahlamalar vahlamalar beylik laflar kullanmalar bana göre değil. Ama çoğu insan bunu yapar ki gece rahat uyuyabilsin. Anlık duygulanımlar acımalar hep bir kıyaslamanın ürünüdür. "vah vah " derken birilerine, hep kendi bulunduğumuz iyi durum adına şükrederiz  bencilliğimizden. Medya da  çok sever bu durumu güzel de kullanır. Böyle ciddiye alacaksam almamayı tercih ederim. Tabi sen alınma eminim sen çok iyi birisin ve farklı azınlıktan birisin.

Ama şu bir gerçek ki Digor'un kınama yorumunu işlevsel olarak diğerlerinden ayrı tutuyorum
05 Kasım 2012, 16.50
Duyarlı Medya (ya da duyarsız diyelim hadi) ,
Eleştirel bakış,
Ve içe bakış.
Hayatı irdeleme ve inceleme vesilsesi yapma ve bunu da bir nevi ortama dökme.
Bu işin birinci kısmı.
Çok sevdiğim bir büyüğüm demişti, adını burada sık anmak zorunda kalıyorum ama hakikatli hayatı ondan öğrendim napayım;
'' Cenaze evi bazen düğün evi gibidir, asıl sahiplerinin siniri bozulduğundan mıdır nedir, olur olmaz bir şey bile kahkaha attırır '' derdi. Çok canımı yakan bir kayıpta'' içerdeki amcaya bakın çizgi film karakteri gibi bişey'' demişti birisi de,  girip çıkıp manasızca gülmüştük. Saygısız değildik cenazemize , çok da iç yakan bir kayıptı dediğim gibi. 
Buraya döndüğümüzde;
Hayat uçlar arasında dengeyi bulmakta mana gizler.
Hani nasıl desem bilmiyorum, işin ucu politikaya bulaşmadan diyebilsem istiyorum. Yaklaşık 2 aya dayanmış bir açlık direnişi memleketin gündemindeyken son 2 ay yazılarımıza bakıyorum da... İşte burada susuyorum!
Tribün davası olmasa hepimiz kardeşiz dicem de, diyemiyorum işte. 
Neyi paylaşamadığımızı anlamadığıma verin... 
Boş verin. 
05 Kasım 2012, 17.16
Bu tartışmalar bitmezse ve mizahi ve ironiyi hatta trajediyi , sapla samanı  karıştırmaya devam ederseniz sanırım yakında ben de bir cinnet geçireceğim..Uyarmadı demeyin !!!
05 Kasım 2012, 17.17
       İyi,güzel,hoş herkes bir şekilde fikrini beyan etmiş,göreceli karşıt görüş bildiren 4-5 kişi tü-kaka ilan edilmiş,buna da eyvallah,sadece bir noktanın altını çizmek isterim,tribün kalabalıktır ve tribüne oynanmak için popülizm yapılır,yani azınlıkta kalacağını bile bile bir görüşü savunmak tribüne oynamak değildir,tribünün sahaya yabancı madde atma ihtimali söz konusu iken,sakatlanma durumu mevzu bahis iken,hatta futbol hayatını bitirme noktasına gelinmesi muhtemel iken bunun adı ''tribüne oynamak'' asla olamaz.Şöyle düşünmek lazım,''ya bu 4-5 aklı evvel de böyle düşünmüş salla gitsin''.Neticede 50 küsür yorumdan bizim yaptığımız yorumun esamesi okunmaz,ha bi de şunu düşünmek lazım.Bir yazının içinde birçok farklı konu olabilir,bunlar birbirinden bağımsız da olabilir,ama gelin görün ki ''algıda seçicilik'' kavramı belli bir noktayı fazla önemser,hassasiyetin de çıkış noktası budur.mirza ''sakin lütfen'' demişsin,eğer düşündüklerimi yazamasaydım,içimde kalsalardı dediğin gibi sakin olamazdım.Ama inan şu anda sakinim,çünkü ne düşünüyorsam döktüm:)
05 Kasım 2012, 17.19
Yahu neyi tartışıyorsunuz dramatik bir olayın ardından iş komediye mi çevrilmiş.
Bu duruma art niyetle bakmayı bir kenara atarak konuşursak herkes okudu mu birinci paragrafı okudu.Siz istediğiniz kadar laflar edin o birinci paragraf geldi bilinçaltınıza yerleşti hatta öyle bir yerleşti ki isteseniz de git burdan diyemezsiniz.Bilinç sonraki paragraflarda kalmış olabilir hatta sadece o paragrafları hatırlıyor olabilir ama bilinçaltı hepsini hatırlar hatta insanın doğası gereği dramatik olanları daha bir derinlere saklar öyle hatırlar.
Yani verilmek istenen mesaj verilmiştir ve alanlarda almıştır.
Bunu da sadece gmsnn yapmıyor.Belki bilinçsizce yaptı ama doğru yaptı.Önce komediyle başlayan sonra orta karar devam eden sonlara doğru dramlaşarak biten filmler gibi oldu.Ya da tam tersi önce dramla başlayan ve komediyle biten filmler gibi.
Özetle bu bloğu okuyan herkesin içine o birinci paragraf da anlatılan duyarsızlığın mesajı çoktan yerleşti bile.Tartışmak boşuna.Yorulmayın.
05 Kasım 2012, 17.24

     Yorumları okudum..okudumm..Okudukça da artık yazının içeriğini,yazanı nerdeyse unutup kendimi ancak sansasyon,ajitasyon,provakasyon ve bilumum .._”yon” ile biten kelimelerle tarif edilebilecek  Latin dizileri izler gibi hissetmeye başladım..

     Yahu adam zaten yazısının 4. Parağrafı 3. Cümlesinde amacını ayan beyan belirtmiş:))Bu yazınızın reklam gelirleri ile emlak kralı olmuşsunuzdur opum hatta Ağaoğluna rakip kesin oldunuz bu yazınızdan sonra..:)))))Yeni emlak kralımız “gsmnn op”….:))))

     Gsmnn opum harbiden sizde muazzam bir ticari kafa var..Stajyer lazımsa ben adayım.. Mesleğim gereği bir nevi esnaf sayılmama rağmen şu 652’ye tabi devlet memuru kafamı bir değiştiremedim gitti.Bu yüzden de GÜDK’ü [GÜDK:Gamyun Üst Denetleme Kurumu] aşmayı başaran yazı yazamıyorum yahu..Ne yazsam Uğur Mumcu muamelesi görmekten;yazmayı bırakıp”dumanla gamyun bloğa ulaşma da korsan girişim metodları” üzerine labaratuar çalışmalarına başladım bile..Haberiniz olsun opum:))).. Başlangıçta çantanızı,şemsiyenizi falan da taşımaya razıyım.Hatta ayakkabı bile boyarım..Ütü yaptırmayın yeter..:))))..Vallahi ciddiyim yaa..:)))Şu ticaret tekniklerini bana da öğretin..Aksi,asi falanımdır ama çabuk öğrenirim Allah için:))

     Yorum olarak dolmuşçu film replikleri yazamayacağım,gerek de yok..Sizin bu yazıdan elde ettiğiniz gelirleri Deniz,kum,güneş ve tabii fıstıklarla [[yahu hemen art niyet beslemeyin gamyun fıstıklarından bahsediyorum,Allah Allah...dersemde inanmayın:))) ]]ezmeden bu dünyadan gitmeye niyetiniz olmayacağını tahmin ediyorum çünkü:)))Kaleminize bereket,ömrünüze sağlık gsmnn op…Ölüm Allah’ın emri yeterki yaşarken kaybolmuşluk ve ayrılık olmasın..Gerisi teferruat..:)

05 Kasım 2012, 17.39
   Hııı kavga çıkmış..dur ben de yaziiim :)
   Bu blogu kolayca yazdınız mı bilemiyorum gmsnn, ama yorumu cidden güç. Sözettiğiniz olay o kadar trajik ki..yani adam karısını kıskanıp, kardeşiyle karısını öldürse durum bu kadar vehamet arzetmez. Ama çocuklarını öldürmüş...boy boy çocuklar. 'Cinnet geçirmiş' diyolar ya, hep düşünmüşümdür 'böyle bi olayda çocuklarını da öldürmek nasıl bi ruh haliyle gerçekleşir' diye...belki de hiç cinnet değil bu...çocukları bu rezil dünyada bir başına bırakmak istememiş katledici. Neyse ney ama işte sonuç cidden insanı irite ediyor.

    Şimdi ben bunları düşünürken, esprili yazınız başlıyor. Bu ruh haliyle okuyorum devamını...ilk okuduğumda hiçbir espiriyi algılamadığıma yemin ederim. Bu kadar keskin duygu geçişine izin vermedi benim beyin hücreleri :) İkinci kez okurken; ilk paragrafı es geçip okudum ve cidden güldüm. Esprili yazılarınız çok başarılı. Kendi yazınızı, yine kendiniz sabote etmişsiniz gibi geldi bana bu durumda :) Keşke ruhunuza fatiha okumakla başlayıp, yazının sonunda o malum habere bağlasaydınız -o da zor gerçi nasıl bağlardınız bilemem ama- :) Hani başlık da 'acıya gülmek' falan olsaydı.

    Ben kendi adıma rahatsız olmadım, duyarsız olduğunuzu falan da düşünmedim açıkçası. En çok gülenler aslında en çok acıyı bilenlerdir diye düşünmüşümdür. Belki de savunma mekanizmasıdır bu insan için. Böyle yani..

   Cezbe de derdi ki; hıh!  zaten beni hedefe koyup taşlatmamış mıydı millete bu pis gsmnn, üstelik yekpare kaşlımı da geri vermedi pehh !! neyse yine de okuyayım bi fatiha...ha bi de söyleyin telefonuyla gömsünler, aşağıdan sinyal filan versin, ruhu şad olsun :Dd
05 Kasım 2012, 17.50

Başlıktan yola cıakrak yazılması pek uygun omayabilir..

Ama sonuçta mizahen tüm blog yazarları hicvedilmiş

Bu başka bi yollada olurdu ama yazar bunu seçmiş o yüzden fazla da kınamaya gerek yok

Sonuç olarak yorum alsın diye trübüne mi oynuyo denebilir?

aama mizah olarak güzel bi yazı kabul etmek gerek

05 Kasım 2012, 17.54

Yazı; yaşayanlar tarafından bakılırsa felaket mi felaket. Sonu komediye bağlanmış. Buna da eyvallah yalnız aynı fikirde olunmadığı için neden, niçin eleştiri alıyoruz bunu anlamak mümkün değil. Bir süre önce oğlu psikolojik bunalıma girip kendin binadan aşağı atınca,  sosyal medyanın içler acısı halini de gördük. hepsi toptan kendini binadan aşağı attı. Kimseyi yalakalıkla da imtihan ettiğimiz falanda yok yani. Üst paragraftaki olayı anlatmak başka, bunu konuyu komediyle bağdaşmak başka iki sininin arasında fark çok önemlidir. Başlı başına komedi yazısı olsaydı emin olun ki hepsinden daha fazla kahkaha atardım. Sırf tek dedikodu ile 44 insanın nasıl katl edilmesi de   ‘’yaşayanlar’’ açısında felaketti. Van depreminde gamyunun bir salonunda bir hafta boyunca marşlar söylendi genele her 2 dakika da bir flot atıldı. Benim rahatsızlığım bundan. Bunu da belirtmek isterim gmsnn’nin iyi niyetine zerre kadar şüphemde.  İş yazarın yazından çok neden bazıları tepki veriyora dönüştü. Benim ağlayasım var kime ne !!!

05 Kasım 2012, 18.35

Demek ki neymiş..? Onca yorum..arkandan bir fatiha okuyan olmamış arkadaş..:)

Ben okuyayım bari..

05 Kasım 2012, 18.49

x üye , y üye, işler güçler etkisinde kalmış üye... cıx yorumları bana uymuyor, salon sahibide değilim o halde ben bu törende yokumsmile Resmi oysaki burnunu gamyundan çıkarmayan en sadık üye olarak helvanın kaymağını yemek benim hakkımdısmile Resmi (aman pekte tanımazdım zaten kendini ilk tanışmamda fırçamsı bişi olmuştusmile Resmi )

Benim opum herzaman zac tır zaten bende onun helvasını  kısmetse smile Resmismile Resmi

05 Kasım 2012, 19.01
işte yine ''ortam''   amaçlı  bir yazı daha... 3-4 kişi çıktı  suyun akış yönünü değiştirdi.. maksat da buydu  kanımca... lakin,su çok mu  dağıldı öte beriye?..    hadi  bakalım son söz nasıl olacak ?... bekliyoruz...
05 Kasım 2012, 20.10
yazınızın ilk bölümü ilgimi çekti
Fakat atladığınız fazlaca detay var
Bu bakkal ya da ev sahibi
iyi adamdı,son dönemlerde biraz sıkıntıydı.toprağı bol olsun.... şeklinde 1 açıklama yapsa bunu hangi gazetenin sütunlarında görebilirdiniz?
tamam diyelim ki adamlar hakkaten düz ve basın geldi bildiklerinizi anlatın dedi  ve bu adamlar direk bunları söyledi.bu kabahat değil mi?yani bu bakkala borcu olmaması bilgisini gazete sütunlarına taşıyolarsa muhtemelen bu bilgiyi bulamasalardı adamın ayakkabı numarasını yazarlardı.yani söylemek istediğim ha bakkala borcu ha ayakkabı numarası.bize ne bunlardan ha eyvallah o adam düzse sen bunu haber diye yazıyorsan sen daha düzsündür gazeteci arkadaş.
bence olayın ahlakı kalmamış.oradaki ölüye maddi yönüyle bakan bizler değiliz o bakkal değil ya da ev sahibi hiç değil...bu şekilde bir bilgiyi böyle acı bir olayda ha sütun doldurmak  ya da ilgi çekilebilirliğini arttırmak için gazetelerinde haber metni olarak yazanlar 10kat daha maddiyatçıdır
yani o adama eminim sormuşlardır adamson günlerde biraz sıkıntılıydı toprağı bol olsun çok üzüldükte demiştir belki adama sadece bunu bile sormuşlardır

çok uzadı
kısaca kısaca kısaca
bu adamlar suçsuzdur ! :) ha eğer sadece bunlar ağızlarından çıktıysa eğer kimseden daha suçlu da değillerdir diye düşünüyorum

sonolarak
http://img151.imageshack.us/img151smile Resmi98smile Resmi498447460354588682015.jpg



05 Kasım 2012, 20.45
Bende sizi seviyorum gmsnn opum :) her zaman ki gibi 10 numarasınız... ALLAH uzun ömürler versin sizesmile Resmi Riche_Richsmile Resmi gmsnnsmile Resmi Riche_Rich smile Resmi gmsnn smile Resmi :)))
05 Kasım 2012, 20.46

Kimse bizim samimiyetimizi test etmesin. Hiç kimse aynı fikirde olamaz. Şayet ben kendi düşüncelerimi yazmasaydım, kendi samimiyetimi kaybeder başkasının düşüncesine hizmet ederdim. Buna başkasının aklı ile yaşamak denir.  Olay zaten iki farklı konu altında toplanmış. Kimse hassasiyetini kaybetmesin diye, acılarımıza saygı duymamız gerektiğini söylemeye çalışıyoruz. Yani 60 yorumda çatlak 4 ses çıktı diye mi biz samimiyete davet ediliyoruz.

Bir düzeltme: Bunu da belirtmek isterim gmsnn’nin iyi niyetine zerre kadar şüphem de. Bunu da belirtmek isterim gmsnn’nin iyi niyetinden zerre kadar şüphem ''yok'' şeklinde olacaktı.
Herkese saygılar sevgiler.

05 Kasım 2012, 21.33
Ne yani şimdi bizler o aileye üzüldüğümüzü şu blogda söylemedik diye duyarsız,samimiyetsiz hatta yalaka mı olduk ? Niye şu yazının sadece komik tarafına bakmıyorsunuz bu kadar zor mu buna gülüp geçmek,tabiki aynı fikirde olamayız ama pozitif olmayı deneyebiliriz olumsuz algılanacak her düşüncemizide herzaman söylemek zorunda değiliz bence.Yalakalıksa yalakalık gmsnn'yi seviyorum işte adam her yazısında güldürüyor en azından ben amacını öyle algılıyorum , Allah uzun ömürler versin kendisine :Pp
05 Kasım 2012, 22.08

   Olay nerelere varmış. Hiçbir art niyet gözetmeksizin ve diğer yorumlardan da bir art niyet beklemeksizin, sadece yazıyı  okuduğumda bana hissettirdiklerini kaleme almak, gördüm ki ne çok kişiyi rahatsız etmiş. Yazdığım yorumu dikkatli okursanız, gmsnn' nin şahsına söylenmiş hiçbir söz yoktur. Ama hemen savunma mekanizması geliştirilmiş. Sanki yorumlarımız birer hakaretmiş gibi algılanmış, çoğunluğun azınlığa '' vay efendim nasıl olur da böye düşünürsünüz'' deyip bir kasıt varmış gibi topa tutulmuşuz. Bir sınıftayız sanki, tutun kulağımızdan atın dışarı olmadı tek ayak üstünde de dururuz.

Olayın vehameti ve hassasiyeti tartışılmaz. İlk paragrafı okuduğumda kaldım öyle ve çok güzel dile getirmiş dedim. Çocuklar dahilse bir olaya ne olursa olsun akan sular durur benim için. Onlaarın korkuları geldi aklıma, ölüm anları, çektikleri vs. Bunları düşünürken aynı yazının içinde, dramdan mizaha geçiş yapılması söz konusu ise eğlenmem ben. Eğlenemedim ve bunu dile getirdim. Bu benim şahsi fikrimdi. Çok mu anormal bir şey bu anlamış değilim? 50-60 kişinin arasında 4-5 kişi böyle hissetmişse, anormal olabileceiğimi kabul ediyorum. Samimiyete davet edilmek ve maksat güdülmek pes doğrusu...Nasıl ki sizin değerlendirdiklerinize saygı bekliyorsanız aynı saygıyı da aynı fikirde olmayanlara da gösteriniz ricam budur. Burda kimseyi asıp kesmedik. Dediğim gibi eğer yazının ikinci kısmı ayrı yazılmış olsaydı  çok eülenidim. Kişiselleştirmeden, sadece okuduğum yazının bende bıraktığı izi dile getidim, hala aynı düşüncedeyim. gmsnn'nin de olaydan ziyadesiyle etkilendiğinden eminim ve art niyet gözettiğini zerre kadar düşünmüyorum.

Yorum yapabilmek için ÜYE GİRİŞİ yapmalısın