gamyun.net'i doğru görüntüleyebilmek için tarayıcını güncellemelisin, güncelleyemiyorsan başka bir tarayıcıyı ücretsiz yükleyebilirsin.

BLOG

ihale (eşli) temel bilgiler

20 Ocak 2020, 03.36
A- A+


    Öncelikle elimizi çok iyi analiz etmemiz  bardağın sadece dolu tarafına değil, boş tarafına da bakmamız gerekir. Elimiz kaç alır  kaç verir. Alabileceğimiz ele göre ihaleye girip veya girmeyip, rakibin batma olasılığını da düşünerek (her iki durumda da skora göre) hareket etmek gerekir. İhaleyi alan taraf kontratını yapmaya çalışır, diğer taraf ta savunma yapar. İstisnai durumlar hariç sağlam okumaktan zarar gelmez. Beşli, altılı veya daha fazla  kozumuz yoksa dört kozla asla ihaleye girmememiz gerekir. "eeee yan kağitlarım çok güçlü" öyleyse rakip muhtemelen batar. Ortağımızda da en az dört koz var biliyoruz, açıcı (bedavacı) ortağımız da  olsa  dört kozla ortağımıza da okumamamız gerekir.  Her beş  koz bulduğumuzda da yine okumamız gerekmez. Hele ki ortağımız ihaleyi almışsa;  bir, iki, üç el açıyorsak beş kozla ihaleyi yükseltmenin anlamı yoktur.
    İhale bizde kaldı, ortağımız elini yere açtı. Baştan oyunu kurmak, o doğrultuda oyunu oynamak en doğru karar olacaktır. Kartların konumlarına göre sonradan stratejimizi değiştirebiliriz. Kervan yolda düzülür deyip başlamamızın geri dönüşü olmayabilir. Öncelikle kontratımızı risk almadan yapıp yapamayacağımıza, sonra fazla el yapmaya yönelmeliyiz. Yere ve ele geçişleri, özellikle asları mümkün olduğunca harcamamaya çalışmak, asları kolay harcarsak rakip el tuttuğunda o renkten elindeki alır kartları alabilir. Yani hakimiyet ne kadar bizde olursa o kadar iyi olur. Oyunun batarı yoksa fazla el almak için her türlü risk almakta sakınca yoktur. Yine skora göre "on üç" yapma şansımız varsa, hele batarı yoksa kesinlikle risk alınmalıdır. Skor yetmiyorsa batsa dahi risk alınabilir. Yaptığımız hamleleri rakip el tutarsa ne oynayacağını düşünerek yapmalıyız.
     İhale rakipteyken, savunma yaparken ne yapmamız gerekir? Öncelikle rakipten hakimiyeti almaya çalışmak doğru karar olabilir. Yerin çakarı varsa ona göre, ezilmesi gereken kart varsa ona göre, en önemlisi de alır kartlarımız varsa alıp veya almama konusuna önem vermeliyiz. İhale geçmeli (büyütmeli) oyundur. Alır kartlarımızı almazsak ortağımızı ezme durumu, alırsak rakibi rahatlatma durumu oluşur. Yerde alır bırakmamak (yerden kesmek) de çok önemlidir. Bir renkten yerde beş, altı veya daha fazla  olabilir. Oynayanda o renkten bir tane olabilir, kozu bitirir o bir kartla yere geçer, beş altı veya daha fazla el yapmış olur. Enpaslı (as kız)a gitmek veya kendini enpasa vermek. Özellikle yere geçeri yoksa rakibin oynaması gereken kartı biz oynamış oluruz.
     Savunma yaparken veya ihale sizdeyken her iki durumda da muhakkak yapılması gerekenler: Koz ve mümkün olduğu kadar diğer renkleri saymak olmazsa olmaz kuraldır. Ortağınızın oynadığı renkten elinizdeki en büyük kağıdı atmak, özellikle oynamanız gereken bir renk yoksa ortağınızın oynadığı kartı dönmek ve bir gözümüzün muhakkak skorda olması. Skora göre hareket edilmesi.

NOT: BUNLAR ÇOK TEMEL BİLGİLERDİR İLK BAŞLAYANLAR İÇİN BİR ANLAM İFADE ETMEYEBİLİR DETAYLI YAZMAK RESİMLERLE DESTEK VE ZAMAN GEREKTİRİR UNUTTUĞUMUZ ATLADIĞIMIZ  KONULAR (TEMEL) VARSA YORUMLARLA SİZLER DE KATKIDA BULUNURSANIZ MEMNUM OLURUM

ŞANSINIZ BOL OLSUN

alperkan1

YORUMLAR

26 Ocak 2020, 07.04
Bilgilendirmeniz doğru değil. Elinde 4 çeker kozu olan birisi sağlam yanıda varsa o ele her türlü girer. 4+4 alırı olan birinin o ele 8 ya da 9 dememesi komik olur. 

Ortak dediğiniz kişi en kötü ihtimalle tek alır dahi açsa , yere geçmenizi kolaylaştıracak hamle hazır demektir. Ya koz yürürsün sende olmayan kağıdı düşürmek istersin ya da yan kağıtlardan el verebilecek bir kağıdı düşürürsün. Elinde maça 4-7-10 varken kızı ya da ası düşürmek için 10 yerine 4 atarsan oyunu bilmiyorsun demektir. Bu da bi ihtimal yani. Sağ yerine sol taraftan çıkma ihtimalide yüksek bunu hiç bi zaman bilemezsin. Çıkmamış kağıdı da oynamak akıllı bir hamle değil. Es geçmekte her zaman işe yaramaz. As dursun kıza iş yaptırayım dersen hem kız gider hem as. Kişinin elinde olan kağıt sayısı bilinmediği için. 

Genel olarak bilgilendirmeniz oldukça iyi. Teşekkür ediyorum oyuna ilgisi olanlara yol gösterdiğiniz için. 
26 Ocak 2020, 18.59
  Briç oyununun bu oyunun atası olduğunu kendimce düşünürüm. Briçte vaat edilen kontratın yapılabilmesi için yarım tutuş (5+3), sekiz koz veya tam tutuş (5+4), dokuz koz gerekir. Aksi halde diğer alternatifler düşünülür. (sanzatu veya rakip deklere yapmışsa kontur gibi). briçte 4 kozla okunabilir ortağınızın size briç terimleriyle cevap verme durumu var. Dört kozla okuduğunuzu bilir, kendinde de üç veya dört koz varsa yine tutuş sağlayabilirsiniz.
  İhaleye gelince sizde dört koz, ortağınız da hiç koz olmayabilir. Yani  rakipte dokuz koz var. hele beş, altı, yedi tanesi rakibin  birinde ise kuvvetle muhtemel batarsınız. Yanlarınız da işe yaramayabilir. Tekrar düşünmek gerekir BİLGİLENDİRME DOĞRU MU YANLIŞ MI? 
 Belki biraz detaylı yazdım. kafanız karışabilir. sitedeki tecrubeli  arkadaşlar ne dediğimi anlamıştır.
19 Şubat 2020, 22.11
EKLEME: İhaleyi aldık bizde kaldı. iki renk beşli kozumuz var hangisini koz olarak belirleyeceğiz? kesinlikle güçlü olanı koz olarak belirlememiz gerekir. şöyle bir yanlış görüyorum bazı oyuncularda güçlü olan renk için "onlar zaten alır neden alır olanı koz söyleyeyim" koz oyunun can damarıdır. Koz güçlü ise zaten kozu hallettikten sonra yan beşli kağıdı yaptırırsınız. Kozu bitiremez veya kozunuz zayıfsa o alır dediğiniz kartlarınızda  alamayabilir. Bazı durumlarda hangisinin güçlü olduğunu nasıl anlayacağız?
Ben şöyle bir yöntem kullanıyorum. Briçteki puanlama sistemini. Hangisinde puan fazlaysa onu koz belirliyorum. Puansız kağıtlarda da kağıtların değerlerini topluyorum hangisi daha yüksek rakam veriyor İse onu koz belirliyorum. örnek maça 10,9,7,6,4 var. Kupa 10,8,5,3,2 var. Maça 10+9+7+6+4=36 toplam. Kupa 10+8+5+3+2=28  toplam. Bu durumda kozu maça olarak belirliyorum. UNUTTUĞUM SONRADAN AKLIMA GELEN KONULAR OLURSA YORUMLARLA YİNE YAZMAYA ÇALIŞACAĞIM.

13 Ağustos 2020, 23.11
EKLEME 2: Elinizde eş değer kart varsa briçte büyüğünü, ihalede küçüğünü atmamız gerekir. örnek: ortağınız maça (briçte pik) ası çekiyor sizin elinizde maça 8 ve 9 var maça 8 i atmanız gerekir. Ortağınızı yanıltırsınız 9 u atarsanız. Ortağınızın elindeki ve yerdeki maçalar arasından en büyük 9 ise maça papazı almadan siz çakın diye alttan gelebilir sizde çakmaz maça 8 i verirsiniz rakip bir el yapmış olur. Bir diğer kural ortağınızın oynadığı renkten en büyüğü atmanız gerekir. Örnek ortağınız maça kızın yanından maça 3 çekmiş sizde papaz ve onlu var siz papazı atmazsanız gerekir. onlu yu atarsanız  rakip maça vale ile alır ası da elinde kalır. Oyunun stratejisine göre çakarınızı değil uzun kağıdınızı çekmekte fayda var (bu her zaman geçerli değil ) sizin kısa kağıdinız muhtemelen rakibin yan kağıdıdır. Öylesine spontane gelişen bir yazı idi o nedenle aklımıza gelince yazmaya devam ederiz. BOL ŞANSLAR
20 Eylül 2022, 05.45
4 kozla gamyun da ihaleye girilebilir. Ihale skoruna yüzde 50 katkısı düşünülerek.
Lokalde veya kıraathanede oynarken 4 koza ihaleye girene çok pis dalarlar.
Bu arada gamyunun ihale skorlama sistemi harika . Hücum futbolu misali..
Yorum yapabilmek için ÜYE GİRİŞİ yapmalısın