gamyun.net'i doğru görüntüleyebilmek için tarayıcını güncellemelisin, güncelleyemiyorsan başka bir tarayıcıyı ücretsiz yükleyebilirsin.

BLOG

Arap Apıştı Kanyonu

15 Mart 2020, 20.24
A- A+
Arap Apıştı Kanyonu -Aydın
Tarih 15 Mart 2020 Saat 09.25 kargalar kahvaltı etmeden ben klavyenin başındayım. Bir sevgili can dostum " Ali, artık Kepir kabak tadı verdi. Çok tekrarladın. Daha değişik konularda yazsan iyi olacak." dedi. Ben de; dünyanın kaçıncı harikası bilemem ama kesinlikle harikalar arasında, ön sıralarda bir yerlerde olduğuna emin olduğum Arap Apıştı Kanyon'unu dilimin döndüğü, kalemimin yettiği kadar anlatmaya çalışacağım.
Sabah erkenden yola çıktık, Şebnem, Sanem, damadım Nihat ve torunlarım, Mithatcan ve Nisa... Yol boyunca bir kaç kez rastladığımız "köy kahvaltısı" verilen yerlerden birinde. taze köy ekmeği, poğaça, simit, domates, yeşil biber, salatalık, tulum ve çeşitli peynirler, zeytin...vd. ile güzel bir kahvaltıdan sonra yolumuza devam ettik.
Doğanın harika güzelliği yol boyunca başlıyor ve devam ediyor. Okaliptüs, gürgen , kayın meşe ağaçları, böğürtlen öbekleri, yabani güller, çalılıklar, makilik alanlarla, yeşilin elli tonu... Doğa çıldırmış olmalı! Bakmasını bilen gözler için!
Aydın'dan çıkınca, gidiş yönümüze göre yolun sol tarafında eşit aralıklarla genç ağaçlar var. Aralarına hamaklar gerilmiş.Mola verdik. Çocuklar hamaklara bayıldılar. Ben de dahil sırayla uzanıp sallandık!
Sağ taraf kesme granitten iki yüz metre yüksekliğinde doğal bir duvar gibi. Üst taraf yol boyunca devam eden bir yayla...Yaylanın bir yerinde dar uzun tek katlı üzerinde büyük harflerle "Belen Kahvesi" yazan bir bina var. Bu hemen bir türküyü, ve bu türkünün yakılmasına neden olan dramatik olayları çağrıştırıyor.
Çıktım Belen Yaylası'na baktım ovaya
Bay Mustafa çağırdı dama oynamaya
Ormancı da gelir gelmez yıkar masayı
Laf anlamaz ormancı çekmiş kafayı.
Sarhoş ormancı Bay Mustafa ile arkadaşının oyununu bozup masayı yıkmakla kalmıyor. Daha sonra iki gencin de katili oluyor.
Köyümüzün suları da hoştur içmeye
İçinde köprüsü var gelip geçmeye
Yarimi de vurdular hiçi hiçine.
Nasıl kıydın ormancı köyün iki gencine
Ormancıya ne olduğu hakkında bir bilgiye sahip değiliz
Türkünün sözlerinden, anlatım şeklinden, olayların Cumhuriyet döneminde geçtiği anlaşılıyor.
Bol oksijen, temiz hava, doğal güzellikler insanın başını döndürüyor.
Dura kalka, Kanyona vardık. Muazzam, olağan üstü, "fevkaladenin fevkinde" müthiş bir yer, müthiş bir doğa!Dünya doğa ve kültür mirası olarak koruma altında değilse hemen alınmalı! Yoksa Dipsiz Göl gibi, rantçıların, kötü niyetli sözde turizmcilerin, define avcılarının,kötü politikacıların hışmına ve gadrine uğraması işten bile değildir. Bizimkilere güvenim yok; ey UNESCO seni göreve ve imdada çağırıyorum!
Kanyon derinliği üç yüz seksen küsur metre uzunluğu on kilometre V harfi şeklinde keskin ve düz yamaçlardan oluşuyor. Yamaçlarda kaya mezarları ve bir manastır var. Mezarlar ve manastır ziyarete açıkmış ama bizim gittiğimiz gün ziyaret günü değilmiş. Gezemedik.
Çevre göz alabildiğine orman; ağırlıklı olarak Akdeniz fıstık çamı ve her türlü orman ağacı
Kanyonun tabanı oldukça derin bir su yolu... Vapurlar işliyor. Kanyonun bir ucunda bir iskele ve bilet gişesi var. Biletlerimizi alıp vapura bindik. Neşeli bir vapur yolculuğu yaptık.
Güzel bir gezi güzel bir yolculuk, güzel bir anı oldu.
Geç vakit yorgun fakat memnun ve mutlu eve döndük.
AliÇ.

YORUMLAR

19 Mart 2020, 01.15

Arap apıştı ne ALİ ABİİİİİİİİİİİİİİİİİİ dedim ve googla amcaya baktım...
Orda yazılanlar şöyleydi....
Arap apıştı Kanyonu’nun bir diğer adı da İnceğiz Kanyonuymuş. Arap apıştı kelimesi burasıyla ilgili anlatılan hikayelerden ileri geliyormuş. Arap istilasında araplar buraya gelince öyle çok şaşırmışlar ki gördükleri manzara karşısında, kanyonu  geçmeyi başaramamışlar. Arapların çok şaşırması manasına gelen Arapapıştı kelimesi de o zamanlardan kalmaymış.  Arapların yaşadıkları ülkelerdeki kuraklık ve çöllerden sonra böyle bir manzara karşısında apışıp kalmaları da çok normal deniyor.
Cafo'ya katılıyorum...burda olmanız, bizlerle ayni platformu kullanmanız onur verici.Ancak ne yazık ki saçma sapan yazılanları , anlamsız ve bu neeee dedirten blogları merak edip açanlar daha çogunlukta....Ben kendi adıma sıkı bir takipçinizim. Seviyorum gerçek ve yaşanmış olayları okumayı...Hep yazın, yine yazın, bizle kalın.....

19 Mart 2020, 11.31
Çok teşekkür ederim sevgili zeRRya ve ssstekin! Ben ikinci adını bilmiyordum. Bir Arap istilası da doğrusu; hatırlamıyorum. Google'da yazıyorsa elbette doğrudur.. Bu istila hangi tarihte yapılmış acaba.Pardon; Türklerin kılıç zoruyla Müslüman olmaları, Arap mezalimi var tabi! Şimdi hatırladım! Ama bu olay Türkler Anadolu'ya gelmeden önce gerçekleşiyor sanıyorum. Neyse oldum bittim, Araplara bir türlü kanım ısınamamıştır. Osmanlıya birçok, Avrupa, Asya, Afrika, topluluğu tabi olmuş; kaynaşmış fakat Müslüman oldukları halde Araplar bir türlü bağdaşamamıştır. Üstelik, Kabe'nin örtüsü her yıl Osmanlı Devleti'nden, masrafları için altınlarla birlikte gönderildiği halde. Aksine, İngilizlerle birlik olup bize ihanaet etmişlerdir. Bugün için de durum farklı değildir.Doğrusu hiç yakınlık duyduğum bir soy değil Arap soyu.! Bizden ırak Şeytana yakın olsunlar!
19 Mart 2020, 16.24
ne güzelsiniz. emeklerinize sağlık. Tat alınan bir yazı .