gamyun.net'i doğru görüntüleyebilmek için tarayıcını güncellemelisin, güncelleyemiyorsan başka bir tarayıcıyı ücretsiz yükleyebilirsin.

BLOG

AntiSOSYAL Medya

20 Nisan 2021, 04.20
A- A+

 Antisosyal kelimesinin anlamımı bir çoğumuz bilir, bilmeyen arkadaşlara ise özetliyim; topluma ayak uyduramayan, toplumsal yaşayışa ters düşen.

Hayatımızı esir alan sosyal medya, gelecek hakkında bize büyük ipuçları da vermiyor değil.
Bigisayar başında, oturduğu yerde, yere kök salmış adamın resmini hatırlayın, işte hepimiz öyle kök saldık ve fakat bunun farkında değiliz.


İnternet faturalarını yatırmayı unutmus iki öğrenci... (Olay 15 yıl önce gerçekleşmiştir)
Doğal,  insan unutabilir, zaten hangimiz faturaları zamanında yatırırız ki?
Mesele sonrasında yaşananlar…
Servis saglayıcısı faturalar ödenmiyor diye internetin fişini çekmiş.

ilk saatler onlar için sıkıntılı geçti.
-offfff
-poffff
-ayağında kundura, yar gelir dura dura.... (bu ben oluyorum)

Keyfim yerinde, sonucta benim internetim var; baktılar olacak gibi değil, kalem kağıt alıp, internet gelince yapacaklarını not almaya başladılar...
Face grubundan murtaza silinecek.
Salonda gündüz durması için  op alınacak.
Necati’nin bloğuna yorum yapılacak.
Abime yeni banka hesap numaramı mail atacam.
Manita paralı bir site icin para istemişti, abim gönderirse kıza gönderecem.
Halil Sezai’nin şarkıları ezberlenip, kıza serenat yapılacak. (ya da shortkeys’e kopyalanacak) bi daha prantez (sanırım en iyisi shortkeys’e kopyalamak)

Anladım ki internetsiz yaşanılmıyormuş.
ihtiyaç diye benimsedigimiz şeylerin arasına bir yenisi daha eklenmiş ve ben o an anlıyorum... Yemek, su, kadın-erkek ve internet.
Gençlere,  "bir adaya düşseniz, yanınıza alacağınız 3 şey ne olurdu?" diye sorulduğunda ilk olarak "bilgisayar" cevabı veriliyor.
Hoş, modemsiz, dolayısıyla internetsiz bilgisayar ne işe yarar onu da bilmiyorum.
Gerçi modemi içerisinde olan bilgisayarlar da var, ama 3 şey denince ben kabloları filan ayri tutuyorum... Çok mu teferruata giriyorum?
Ne işin var bilgisayarla, telefonla, modemle?
Al yanina 3 arkadaş, düş adaya gerisine karışma!
Hayir tamam bilgisayari aldın, ya bozulursa?
 "bi koşu karşı adaya gideyim, belki orada adaya düşen ve yanında tornavida, pense, lehim, windows cd’si getiren biri vardır" mı diyeceksin?
Saçma...
Sahşen bana sorsalar,
“Sarışın, esmer ve kumral” derim...
Aklınıza bişiy gelmesin, hani ihale, 101, okey oynamak istersem tek kalmıyım diye!
Var mı bundan güzel üç şey?
Neyse konumuzdan sapmayalım!
Simdi size, antiSOSYAL ağ da, kısaca burada, orada ve şurada dikkatimi çekenleri, yazmak istiyorum.
DİKKAT!
Az sonra yazacaklarıma alınanlar, kızanlar, moraranlar, sinirlenenler, gülenler, eğlenenler, katılan veya katılmayanlar olabilir. Yol yakınken okumaktan vazgeçin, zira doğru bildiğimden şaşmayacam!

Adam kaza geçirmiş, araba hurdaya dönmüş, ailesi ve arkadaşlari görsün, iyi olduğu bilsin diye facebook'a "arabam ne hale dondü" diyerek resim eklemiş ve anında üç kişi de bunu beğenmiş!
Hamasullah bunu beğendi.
Abuzittin bunu beğendi.
Nejla bunu beğendi.

Adamın arabasi pert, Allah korumuş o arabadan sağ çıkmış, adam şokta teselli lazım ama o yok!
Ne var? 
Bunu beğendi.
Mantık şu, “ben şimdi herkesi beğeniyim de, yarın bi fotoğraf koyunca beni de beğendinler”
(Sadece blog yazmış olmak için blog yazmak gibi; ruh yok, his yok)
Yoksa "Kadir bi resim koymuş beğenelim de ayıp olmasın" değil sadece. 
Beğeni hastalığı bunun adı.
Antipatik adamlar! Arabam gitmis lan!

Adam halı sahada top oynarken ayagı kırılmış, ordan biri de tutup fotoğraf çekip face’ye atmış...
Murtaza bunu beğendi.
Şaziye bunu beğendi.
Hunkar bunu beğendi.

"Çok geçmiş olsun, cok uzüldük" demek yok, beğenmek var.
 “iyi ki kırdın ayağını, valla ailecek çok beğendik” dermiş gibi!

Daha geçen bir olaya şahit oldum, bu bi bana mı ilginç geliyor acaba?...
Arkadaş listemde olan bir kadın, ilişki durumunu nişanlıdan "ilişkisii yok" a çevirip birde büyük puntolarla, "ŞERFSİZ!!! SAKIN BİR DAHA KARŞIMA ÇIKMA!! PİSLİK!! ANASI KILIKLI ADAM!!”
Yazmaz mı?...
Altında da yorumlar;
Ayşe: Zaten sana yakıştıramıyodum o adamı boyu devrilsin!
Fatma: Amaaan zaten tipsizin tekiydi, sen daha iyilerine layıksın üzüme kuzum
Hayriye: Üzülme tatlım sana koca mı yok? Allahından bulsun!
Nuran: Şerefsizin önde gideniydi, bana da sarktı ama ben üzülme diye sana söylemedim!

Buraya kadar her şey normal.
Ama 2 gün sonra aynı kadın, ilişki durumunu tekrar “nişanlı” olarak değiştiririp bu defa küçük puntolarla "her çiftin arasında ufak sorunlar yaşanabilir, biz birbirimizi çok seviyoruz" diye yazmaz mı!!! 
Heyecanla aldım elime çekirdeğimi, merakla yorumların gelmesini bekledim.
Yorumlar yine aynı kişilerden...
Ayşe: oyyy kıyamam canlarım cok sevindim, siz birbiriniz icin yaratılmışsınız
Fatma: Biri çok güzel diğeri çok yakışıklı tu tu tu Allah bozmasın
Hayriye: Kıskananlar çatlasın!
Nuran: Ulan şerefsiz adam hani dönmeyecektin bu karıya!!!

Sanırım burada en zararlısı Nuran...

Evet belki abartıyorum ama facebook özelimizi genelleştiriyor gibi geliyor bana.
Twitter farklı mı sanki?
Bugün twitter’de bir manita yapsan, kalksan onu yine twitter’da başka biriyle aldatsan anında yakalanırsın!
Herkes birbirinin profilini takip ediyor ve herkesin ana sayfasında kayan yazılar mutlaka herkes okuyor.
Nalan: Selami hayatım dün geceyi unutamıyorum!
Ayfer: Selami hafta sonu nereye gidecektik erkeğim!
Nejla: Selami sanırım ben hamileyim!
Fatmagul: Selami canım yarın sana gelim mi?
Nalan: Abla?!
Ayfer: kardeşim?!
Nejla: Anne?!
Ayfer: Kızım?!
Fatmagul: Komşu!
Nalan: Puuu hepimizi birden mi!!!!!!!!!

Kabul ediyorum sonu caniceydi:)

YORUMLAR

20 Nisan 2021, 13.17
Ceeee eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

Merhabalar.

Hımmm yeni ama aynı zamanda eski  birileri teşrif etmiş blog ortamına, hoş gelmiş sefalar getirmiş.
Çok da iyi etmiş.
Cisminizden önce isminizi görmüştük portalda, sanırım kulağınız çınladı o sebepten teşrif ettiniz.

Yazınızdaki konu üzerinden bi kaç laf edecek olursak, face ve ya instegram ya da diğerleri olayından mümkün olduğunca uzak kalmış biri olarak bi şeyler demek istiyorum.  Komik gelecek ama bu böyle:))

İnsanların asıl amacı görünür olmaya çalışmak, fark edilmek. Birey olarak fark edilmek, ancak bunu başaramadıkları için sonuç bu hale gelmiş benim düşüncem. Fikir olarak, birey olarak kendilerini  gösteremeyen şahıslar, yediğini içtiğini afedersiniz sı....ğını göstererek görünür olmaya çalışmaktalar.  Acınası bir durumdur.

Bir de taklit düşüncelerle var olmaya çalışan insanlar türemiştir bu ortamlarda, evet taklit düşünce.. Kendi zihninde bir şey oluşturamayan bir kısım şahıslar o platformlardaki bazı söylemleri kendileri üretmişcesine kendileri düşünmüçcesine sahiplenme yoluna gitmiştir. Ha bakın insanlar belki bu sayede kendilerini bir yere ait hissetmiş de olabilirler bilemiyorum..

Bir de oyun siteleri var tabi :)) Etinden, sütünden, yağından, balından her bi şeyinden faydalanılan siteler.....  İnsanları sanal sosyalliğe doğru itmedikçe sıkıntı yok ancak birey kendine bu sitelerde bi hayat kurmuş ise offff :)) Sıkıntılı....   
 
Hımmm ben bi hoş geldin deyip gidecektim, unuttum :))

Neyse görüşürüz yine..... Kaleminize sağlık....



20 Nisan 2021, 17.14
Sosyal medya tembel işidir ki tembellikte güzel bir şeydir ve ayrıca yaratıcıdır.Misal tekerleği bulan adem evladı dahi değil tembeldir. Yürümeye üşenmiş,yük taşımaya üşenmiş tekerleği bulmuştur. Çok baba örnek oldu bu burada kalsın:)
Babaannem öldü diye morgda  rahmetli ile selfie çektiren adem evladına ha like göndermişsin ha  ağlayan smile pek fark etmez sanki...kullanım şekli, kullanan kişinin zekası, kullanım nedeni vs vs incelemek lazım( desek işin mizahını bozuyor)
Güzel eğlenceli yazı ki erkeğe şiddet yazısıda güzeldi. Kalemine sağlık.
Gidip gelmişsin hoş gelmişsin.
20 Nisan 2021, 18.01
Babette teşekkür ederim yorumunuz için.
Arada bakıyordum bloglara fakat eski tadını göremediğim için öyle sadece bakıyordum.
Sanırım yine bir süre daha bakacam uzaktan, blog okundukça güzeldir, okuyanın varlığını bilerek yazmak daha teşvik edicidir.
Kısaca, zamanını verip, uzunca yazan arkadaşlarımızın blogları 50-100 kişi tarafından okunduğunu görünce üzülüyorum.
Ben de yine uzaktan baksam iyi olur.
20 Nisan 2021, 18.42

Pek çok şey gibi internet de, sanal dünyanın sosyal medya hesapları da insanın elinde insanın eliyle giriyor hangi şekle girecekse. Mevcut komplo teorilerini hesaba katmaz isek salt bir iyilik yada kötülük haline sahip değiller. Gariplerim hepsi kullanıcı hatası kurbanı.
Bizim ayarlar ne vakit bozuldu orası muamma sanırım.
Yazıyı okuyunca facebooku ilk defa kullanmaya başladığım zamanlara gittim. 2007 yılıydı sanırım. Kızım yeni dünyaya gelmişti. Memleketin dört bir yanındaki eş dost hısım akrabayla ufaklığı tanıştırmanın iyi bir yolu gibi gelmişti o vakitler. Bir de dijital fotoğraf makinaları çıktığından beri bir türlü muhafaza edemediğim onlarca anıyı muhafaza etmenin pratik bir imkanı...
Ve tabi öğrenci milletiyle 7smile Resmi irtibatta kalabilmenin kolay yolu. Ödevini yaptın mı soruları çözdün mü sınavda şunlar çıkacak nevinden her an her dakika tepelerinde boza pişirme fırsatı bana...
Ne bilelim kapitalist dünya peşimize düşecek... Kişisel bilgilerimiz oradan oraya savrulacak. vs vs

Sonra instagram. Yaşasın hepimiz birer fotoğraf sanatçısı oluverdik. Her köşe başından bir Ara Güler fışkırdı! (Gerçi üstat kendine sanatçı demezdi ama olsun biz O'nu hep öyle yad edelim...) Sonra o da çığırından çıktı. Ait olmadığımız dünyaların peşinde koşmaya başladık. 

Twitter deseniz ona pek bulaşmadım galiba. Oradaki akışı takip edemeyecek kadar yaşlanmıştım sanırım. Zor ve anlamsız geldi. :))

Şimdilerde hesaplarıma bakıyorum da kuş uçmaz kervan geçmez bir haldeler sanki. Arada yine fotoğraf depolama alanı olarak kullanıyorum Allah muhafaza google hesabımın başına bir iş falan gelir diye :))
Yani demem o ki kimimizin hayatına hiç girmiyor bunlar, kimimiz bir dönem şöyle bir bir arakadaşa bakıp çıkıyor, kimimiz içinse hayatın anlamı oluvermiş ne yazık ki.

İnsanoğlunun büyük yalnızlığının dışa vurumu bu mecralar aslında. Gerçek hayatta olamadığımız kendimiz oluyoruz burada. içimizdeki asıl biz ortaya çıkıyor. Feci bir durum bu.  Bazılarımız için gerçek hayatta kabul görmeyecek hallerimizin vatanı oluyor nicklerle var olduğumuz bu alemler. Üzücü bir durum bu. Hepimiz için: Bunu yaşayanlar, bunu izleyenler ve anlamak için ben dilini kullananlar...Yani hepimiz.


20 Nisan 2021, 20.50
Vallahi normal bünyede bi insanın bu işlere ayıracak/ayırmak istediği vakit 2 saatten çok olmamalı bence. Ciddi manada insanı gerileten bi durum bağımlılık. Ya siz daha yeni geldiniz, yine mi gidiyorsunuz smile Resmi Hani karpuz filan...) Ben şu sıra yazan arkadaşları gayet başarılı buluyorum bir ikisi hariç. Aynı fikirde değiliz yani, olmamız da gerekmiyor zaten; zevkler ve renkler:) Ayrıca okunma sayıları kriter değil, sayaçbozuk. Hiç mümkün mü diyelim bu yazı 200 okumayı geçmişken, hemen altındaki 50 olsun? Takılmayın ona siz:)
21 Nisan 2021, 00.33

Nereye uyumaya mı :) öyle yazmışsın offline'da :)

Valla ben de tekrar kaçmayı düşünüyorum geri dönmemek üzere, virüs hayatları esir almadan önce arada bakar buraya eğlenirdim ama artık eğlenmiyorum. Zaman ayırıp baktıkça, içine girdikçe gördüklerim sıktı. Kendimi çocuk bahçesinde, ne bileyim bilmediğim daha önce hiç girmediğim ortamlarda vasat bir mahallede gibi hissetmeye başladım. Alışkın değilim böyle şeylere, bir de niyetler çirkin ve pis olunca sardı korkular :))) çok sıkıldım. Kaçanlar-gidenler çok haklı bence. Burası amaç dışı kullanıldıkça ve kullanılmaya izin verildikçe huzur vermeyecek. Bu benim hissiyatımdan kaynaklı kendi düşüncem belki yanlış belki de doğrudur :)Neyse.

Her güzel şeyin bir sonu varmış, buraya kadar. Kendileriyle goygoy muhabbeti yapmaktan keyif aldığım arkadaşlara hayatta başarılar. Hayatı olmayanlara kolaylıklar virüs pandemiden sonra internet ortamı zorlaşacak yine de kuyruğu dik tutmaya devam. Çiçekler smile Resmi

21 Nisan 2021, 02.09
Sosyal medyaya gündemi takip etmek için öyle bi bakıp çıkmalı. Yorumlara ise asla bakılmamalı. Ama ille de çöplerin savaşından alınan kokuya bayılıyorum deniyorsa bakan baksın. 

İlişki durumları vb eleştirilerine konu olanlar ise çöplükten çıkmışlar doğrudan petrole veya toprağa dönüşen bir formdalar. Ya yakılarak, ya cam yapılarak, ya da sabun yapılarak bu formdan faydalanmak gerekiyor. İsraf olan yerde bereket olmaz derler. 

Yorumundaki okunma sayısına getirdiğin eleştiriyi görünce bloguma bi bakiyim dedim :) Yok be ya. Benim bloglarım çevrimdışı okunmakla ünlüler :)) Şaka ya, tamam birkaçı çevrimdışı okuyordur tabi de işte, bloglarımın 'yığınlar' tarafından gerçekten okunmadığının farkındayım. Olayım şu: taklacı gibi anlaşılmayı göze alarak bunu söyleyeceğim:)) [ Ki bu zamana kadar burada engellediğim 2 bin üye böyle olmadığımı kanıtlar. Hedefim 5 bin :)) Çok gördüm öyle, blogları okunsun yorumlar yapılsın diye masalarda sevgi pıtırcığı kesilip Tibet rahipleri modunda UNESCO barış elçisi modunda rol kesenleri. Hayatımda çokça eğlendiğim nadir süreçlerim olarak hatırlarım bu durumları :))] Bloglarımı onaylayan editörümüzün ya da otobüste arabada seyahat eden, veya chekin işlemini beklerken yazımı çevrimdışı okuduğunda kendisini iyi hissedecek iki üç insan mutlaka oluyordur. İki yeter de artar bana. 

Çok okunan kitapları konu ettiğim bir blogum olmuştu. Blog silme serbestken o yazıyı gaza çevirmiştim. Orada savunduğum kuram ötesi sayılacak bulgularım şu an Türkiye'de zemin bulup yerleşti :)) Detaya inemicem çünkü eylüle söz verdim uzun yorumlar yapmıcam diye. 

Bloglarımızı silme özgürlüğümüz en çok bana yarıyordu. Çünkü insan bu ya. Fikrini beğeniyor almak istiyor ama blog ve yayınlandığı tarih burada laap diye dururken buna çekiniyor. E popüler de hani. Kitlesi geniş. Neme lazım, anonim olarak kalsam nolur ki. Kendisinin miş gibi alıp empoze etmesi benim için çok doğal. Ha bazıları emekten dem vurabilir falan. Kendilerince haklıdırlar. Benim öyle ihtiraslarım yemin ederim yok, hiç olmadı :))) 

Ben de, aklım tarafından tatmin olamama kalıtsallığı hâkim :)) Gerçekten çok istememe rağmen bunu başaramıyorum. Yapacak bişey yok, böyle geldim böyle öleceğim. 


Cezbe daha fazla eziklenmemin önünü aldığın için teşekkür ederim :) ama okunma sayısına yansıtılan - yelove seni kast etmiyorum- bu yapay eziklendirilme statümle ben gerçekten çok barışığım :) Fikrin yetti de arttı brom. Kahve yaptım sana. 
21 Nisan 2021, 04.43
Ve efsane geri döner :) mi ?
(Hemen okuyup bi yorum yapayım da yarın birgün bi blog yazarsam +1  olsun.. takibe takip)

Yalnız şu ıssız ada ve 3 şey mevzusu gece gece hiç karşıma çıkmasaydı keşke. Çocukluğumdan beri cevabını bulamadığım soru. Yine uykum kaçtı ne alıcam ben yahu.
21 Nisan 2021, 12.08
Uzunca bir yorum yazdım, tam gönder dedim üyelik deaktif olunca gönder dediğim yerde yorum da gitti pofff deyip. Baştan yazmam gerekecek şimdi!

Cafo, teşekkür ederim hoşbulduk, senin de kalemine sağlık, pek yorum yazan bir yanım yoktu edindim biraz.

Gri_K, sosyal medya tadında güzel, eskiden daha güzeldi zaman geçip de uygulamalar çıkınca biraz daha farklılaştı. Tabi kullanım amacı da önemli, neyi ne için kullandığımıza bakmak lazım. Ben ne içinkullanıyorum? Onu da Galactic arkadaşıma yorum yazarken cevaplayayım.

Otherand, yorum yazarken uyuyakalmışım, yanlış anlaşılmasın diye belirtmek istedim size, neden yazmadığıma takılmayın diye. Bazen gitmek iyidir,  yanlış düşünceye kapılmanın etkisiyle gidiliyorsa o yanlıştır gitmek burada pek anlamlı olmaz. Yine de kararlıysanız, kendinize dikkat edin.

Nil, Blog yazığın günü gördüğümde, o gün hayatına renk katmanın bir başlangıcı olarak göreceğim annem. Bakma sen bana, bana gelirler yazarım, giderler beni de götürürler. Issız adaya 3 kişi götürme düşüncemi sen de düşün. Mesela sen yanında 3 kişi götürdün, o 3 kişi de yanında 3 kişi götürdü, diğer 3 kişi de başka 3 kişi derken ada oldu sana istanbul. Eksikliğini çekmezsin işte.

Galactic_pact, sosyal medyayı tadında kullanmak gerek... Bahsettiğin gibi gündemi takip edip; kim lebaleb, kim yalnız onlara bakıp eksik kalmamak adına yorum yapmak daha eğlenceli.
Ben face kullanmayı bıraktım... 20 yıl önce kanka gözüyle baktığım bir arkadaş beni ordan bulup, “hani evlenecektik, hani 5 tane çocuk yapacaktık, hani pembe pimapenli evimiz olacaktı” mesajıyla arkadaşlık teklifi atıyorsa; 
ilk okulda dövdüğüm çocuk mafya olmuş, ellerinde silahlarla profiline boy boy fotoğraf koyup, “adres ver lan gelecem” diye bana meydam okuyorsa;
hiç tanımadığım akrabalarım, “Senin paran çok bana biraz borç verir misin salıya öderim” diye mesaj atıp hiç gelmeyecek olan o salıyı işaret ediyorsa,
birileri yediği yemeği, içtiği kolayı, gittiği camii tuvaletini habire paylaşıp önüme düşürüyorsa, varsın eksik kalsın dedim kapadım.
Şimdi sadece gündem takiğ ettiğim bir twitter, bir de fotoğraf paylaşıp anı biriktirdiğim bir instagram’ımvar. Ordan da yabancıların videolarını izliyorum, bizimkiler yani Türkler de onları taklit ediyor çünkü.

-Cezbe, Keşke o sayaç gerçekten bozuk olsa, yalan da olsa her yazan arkadaşa 5-10 bin kişi okumuşsüsü verse. Çok mu yumuşak kalplisin ne?
Eskiden blogları 3-5 bin kişi görürdü, yorum yapmasa bile merak edip okurdu, onun da sebebi açık, uygulamalar.
Her ne kadar 10 yıl önce iphone’si olan girebiliyorsa da, yaygın değildi ve çok tercih edilmiyordu, uygulama yoktu çünkü, sadece birine bakıp çıkacam durumu vardı.
Oyun oynamak isteyen mecbur web girişini kullanıyordu, bilgisayar ağırlıktaydı, web’den girince de blogları mutlaka herkes görüyordu. Başlık dikkat çekiyorsa girip bakardı, sarıyorsa blog okumaya devam ederdi.
Hiç blog okumamış kişiler bile blog yazarını “ay ben ilk defa blog okudum çocuk çok tatlı yazmış, merak ettim bu çocuk hangi salonda takılıyor” der, blog okumaya yönlendirirdi.
Blog yazan bir kadına, blog yazan erkekler hayranlık duyardı, bu bir yetenekti çünkü.
Kısaca uygulamalar, web girişinin önünü kapadı, dolayısıyla bologlardan herkes bihaber kaldı, sayının düşük olma sebebi de bundandır.
Beni 300 kişi okuyup (ki bu sayı da yerersiz), diğer arkadaşımı 50-100 kişi okuyacaksa, ben yazmasam daha iyi olur, çünkü bu üzüntü getirir, ben de kimse üzülsün istemem.

Bir eleştiri de gamyun sorumlularına yapmak istiyorum, bu mesajıma da Gmsnn’nin cevap vereceğini umuyorum, zira blog konusunda en hassas kişi o.
Gereksiz bir çok oyun sitesi ve onun uygulamaları, bir çok oyun uygulamasına reklam verirken, gamyun’un reklamını bugüne kadar hiçbir yerde görmedim.
Dobra olalım, eski tadının olmadığı aşikar, bunun da sebebi insanların başka şeylere yönelmeleri, peki siz gamyunu hatırlatmak için bir şey yapıyor musunuz? Merak ettiğimden soruyorum, belki yapıyorsunuzdur ben görmemişimdir.
Gamyun bana göre en eski ve en iyi oyun sitesi, bu siteyi unutturmak size de zarar verir sizi sevenlere de, gerekirse sizi sevenler olarak elimizi taşın altına koyarız. Gamyun’u ayakta tutmak ve onu canlandırmak için bir şey yapmalı.
Gmssn bu şarkıyı da sana gönderiyorum Moğollar: BİR ŞEY YAPMALI

22 Nisan 2021, 01.12
Kahve için teşekkür Galacticciim :) Ben öyle denk düştüğü için yazdım, altta senin yazın vardı, benimki de olabilirdi .p Şimdi Yelove sizi anlamaya çalışıyorum ben. Okunmuş süsü, ne demek? Hani şu başka sitedelerde giriş yapılınca, buraya yansıyan okunmaları mı diyorsunuz? Zamanın birinde, biri bana söylemişti bunu. Bunların hepsi çok komik yav. Ben bulunduğum ve benim yazının altında adını geçirdiğim vasat kadrodan çok mutluyum. Kimse yazısını kurcalamıyor mesela, normal okunma oranları görünüyor bu yüzden bizim bloglarımızda. Bazen birilerinin kurcaladığı oluyor gerçi, benimkileri de kurcalamışlar sanki, kim yaptı aceeeba .dddddddd Ne diyordum; evet sizin yazıdaki müthüüş okunma sayısı, sanırım sizin hayran kitlesi yüzünden oldu, özlemişlerse demek... :) Eh olsun canım, bizim vasat kadrodan hiçbiri bundan rahatsız olmaz emin olun. Kendimden ne kadar eminsem, o saydığım isimlerden de eminim. Sonuçta zevk meselesidir bu işler. Bana sorsanız, son sayfada ikinci kez okuyacağım bi Galactic'in bi de Cafo'nun son yazıları var. Sonuçta kimse sizin popülaritenizden rahatsız olmaz yani demem, herkesin tercihi farklı.


Elbette yazdıklarınızın ben de farkındayım. Anasayfaya uğrayan yok, ki ben de bloglarla alakam olmasa uğramazdım, sadece arada uygulamadan oyun oynuyorum, bu yüzden anasayfanın köhneye bağladığının farkındayım. Üstelik o iddiadayım ki, ben blog ortamına girdikten sonra gördüğüm, en sağlam kalemler halihazırda yazıyor olanlar -pis vasatlar!-) Yani yazarlarda sıkıntı yok, anasayfa dediğiniz gibi... Hele ki videolar da gitti, hiç olmazsa video ekleyenler filan, göz ucuyla bakıyorlardı bloglara. Bu yüzden elbette ben de isterim bir şeyler yapılmasını. Okunmak için yazıyoruz, burası doğru ama okunma sayıları için yazdığımı söyleyemem şahsen. Ben yazmayı seviyorum, canım istedikçe yazıyorum. Vasat kadro da böyle kanımca. Yok efendim, kaç okunma almış, kaç yorum yapılmış kovalayan yok. Siz de rahat olun rica ediciiim;) Kimse sizin okunma sayınıza bakıp kendini kötü hissederek intihar yoluna gitmez smile Resmi
22 Nisan 2021, 11.20
-Cezbe, Okunmuş süsü verilmesinin anlamını yazmayayım, gayet zeki bir insansınız. İntahar örneği tıpkı beni kişinin offline yönlendirmenize benziyor... Ben, kırıntı ebatlarında da olsa üzmekten bahsetmiştim bunun örneklerini çokca yaşdığım için, oradan kalan bir sancı.
Bahsettiğim zaten taraftarlık saçmalığıydı, “hayranlarınız” algısı...
Kimse vasat değil; üreten herkes yeteneklidir.
Konu neden bana döndü onu amlayamasamda, o bahsettiğiniz popülerliği kabul etmediğim gibi, böyledüşünmeye neden olduğum için de yazmamam gerektiğine karar vermemde yardımcı oldunuz teşekkür ederim.

22 Nisan 2021, 14.19
15 yıl önce yani 2006 yılında gerçekleştiği iddia olunan olayda 2011 yılında piyasaya çıkan şarkıları ezberlemeye çalışmak da ilginç bir deneyim.

Atacam,edecem,özetliyim.

Okuyucuya saygısı olmayan bir yazı olmuş. 
22 Nisan 2021, 17.36
Yelove; bir alınganlık sezdim :) Yeni tanışıyor olduğumuzdan, yanlış anlaşılmalara meydan vermeden çözelim isterim. Öncelikle bir özür borcum var, ki tamamen haklısın. Oluşturulmak istenen algıyı, tasarruf sahibinin karakterini unutarak bir yargıya varıp şekillendirdim. Aydınlatıcı son yorumunu da okumamıştım, benim yazının altında offline muhabbetiyle sana ricacı olduğumda:) Kötü niyetle söylememiştim zaten, eskiden tanışıklık söz konusu olduğundan, doğal bulmuştum durumu.


Burada devamlı yazan birinin, okur kitlesi olması normaldir. Sayaç bozuk dedim, değil dedin :) Popüler olmak da suç değil. Tuhaf olan, çok okuma alıyor diye birine öfke duymak veya benim yazım niye okunmuyor diye üzülmek. Ben de dedim ki, bu taife bu anormal davranış biçimine sahip değil, gayet temiz bir kadro var halihazırda. Yani rahatsız olabileceğin bir durum yok, rahat rahat yazabilirsin :) Evet biraz garipsedim yazdığını, hani diğerleri üzülüyor filan... Ama başına geldiyse mutlak doğrudur, burda hayatımda görmediğim tuhaflıklarla karşılaştığım var benim de.


Konunun sana döndüğü yok, cidden gereksiz, provake bir yorum sonucu, sapla saman birbirine karıştı, olan bu. Naz niyaz etme yaz işte :)
22 Nisan 2021, 21.45
-CeZbe Tamam cevabımı aldım barıştık.
22 Nisan 2021, 23.38
Önümüzdeki bi kaç gün, yorumlarda gördüğüm, garip ve deli saçması iddiaları, bilir kişi edasıyla ve kesin bilgi olarak yayanları, yalanlamakla geçecek sanırım smile Resmi

"Eskiden blogları 3-5 bin kişi görürdü, yorum yapmasa bile merak edip okurdu, onun da sebebi açık, uygulamalar.
Her ne kadar 10 yıl önce iphone’si olan girebiliyorsa da, yaygın değildi ve çok tercih edilmiyordu, uygulama yoktu çünkü, sadece birine bakıp çıkacam durumu vardı."

Tarihe not düşmek ve unutmamak için yorum yapıyorum, tekrar gelicem buraya. Sadece ufak bir ipucu vereyim, değişen okunma sayıları değil, değiştirilen okunma sayılarını hesaplama yöntemi :) Bazen kendimden şüphe ediyorum, böyle kendinden emin ama yanlış bilgileri dolaşıma sokanlar mı gamyunkurallarını belirleyip, yazılımını yapıyor, yoksa biz mi...
23 Nisan 2021, 00.54
Gmssn, gelecem gelecem bi gelemedin. Eskiden okunma sayıları orda geçmişe bskmak yeterli. Evet eskiden kişi birilerini yönlendirir ya da reklam yapar, ne bileyim üst band mesajı, yok salon reklamı insanları blog okumaya iterdi yani yine bloğa yarayan bir eylemde bulunur, blog okumamışı bile buraya yönlendirirdi. Bahsettiğin muhtemelen bu. De... Bunun faydası vardı zarardan çok. Okumayı sevdirirdi bir çoğuna. Kimse kural belirlemiyor öyle bir niyette yok, kimsenin haddi de değil. Burayı önemseyen kim istemez daha güzeli, daha özeli olsun? Yoksa biz üyelere bi getirisi yok, maksat daha çok insana ulaşmak.
Kısaca kazanan Gamyun olsun.
24 Nisan 2021, 04.07

- Zac ve Gmsnn dışında teknik yorum yazanlar çıkınca o an Gmsnn'in ne hissettiğini çok değil ama birazcık merak ediyorum smile Resmi -

Sitenin reklama ihtiyacı yok, çünkü biz varız (gözlüklü smiley)

   Blog blog dediler, blog okunma sayısı bilmemne dediler açtım ilk blog'u kim nasıl yazmıştı diye bakayım dedim ki belki görürüm diye, eğer sınırlandırma yoksa ilk yazan kişi zac olmuş teknik sorunlar ya da gelişmelerden yana siteyle ilgili. Sonra üyenin tüm blogları serisinin ikinci sayfasında şunu yazdığını gördüm. Google'da Gamyun'u nasıl arattığımızla ilgili sitenin varlığını bilip de aratanlar için yazılmış. Kısa yazıyı yorumumu tamamladıktan sonra alıntılarım yazarıyla birlikte. Onun dışında sitenin varlığını bilmeden başka bir şeyle ilgili aratacak olduğumuzda, konuyla alakalı blog başlığı varsa google aramada mutlaka karşımıza çıkan sitelerden biri Gamyun. Yani eğer doğru ifade ediyorsam kendi reklamını kendiliğinden yapıyor. Blog köşesi sayesinde. Eğer sitede üyeliğimizin olup olmamasının arama yaparken öncelik tanıma anlamında alakası yoksa en doğru ifade bu olabilir. Ayrı reklam ihtiyacı niçin, reklamın reklamı yapılsın diye mi? Okunma ve yorum sayısı farketmeksizin blog köşesi sitenin reklam alanıdır.



İşte bahsettiğim yazı size, yine yeni yeniden yinelenen site ile ilgili seneler öncesinden ipucu: 

"Sitemizin adını bildiğinize emin misiniz?
27 Aralık 2009, 12.38

Google'dan gelenler neleri aratıp siteye geliyorlar diye incelediğimde enteresan sonuçlar görüyorum. Üstelik bunlar bir kaç kişi tarafından değil, yüzlerce üye tarafından kullanılıyor. 

Normal olarak, gamyun ve gamyun.net şeklinde aratanlar çoğunlukta. Yanlış yazılanlardan bazıları ise şunlar:

- gamyum
- ganyum
- gam
- gaymun
- gamyon
- ganyun
- gamyu
- gamyn
- gmyun
- gameyun
- gamy
- kamyun
- gamun
- gayum

Bu şekilde aratanlar için, sitemizin adı gamyun dur :) 

Yazan: Zac

24 Nisan 2021, 17.24
"Eski tadı kalmadı blogların" ile "bayramların eski tadı yok" aynı kişi tarafından çıkartılmış bir söylenti bence smile Resmi Ama bu pandemiden dolayı bayramların gerçekten eski tadı kalmadı smile Resmi Pandemi öncesi de tadı kalmayan bayramlar değil, bunu söyleyenlerin çocukluktan çıkıp, yetişmiş birey olmalarıyla alakalı bence.

Yelove, "eski tadı kalmadı" diye bahsettiğinde, tamin ediyorum ki, 5-6 bilemedin 7 sene öncesini kastediyorsun. Halbuki o tarihli blogları ve altındaki yorumları okursan, o zaman da "eski tadının" kalmadığının yazıldığını okursun.

galactic_pact şöyle demişsin; "Sosyal medyaya gündemi takip etmek için öyle bi bakıp çıkmalı. Yorumlara ise asla bakılmamalı." Bu tam, hocanın dediğini yap, yaptığını yapma gibi olmamış mı smile Resmi Sen bi blog yazıyorsun, biz 2 satır yorum çiziktiriyoruz sonra "yorumlara asla bakılmamalı" diye akıl vermene rağmen, yazdığın blogdan uzun cevap yorum yazıyorsun, hani yorumlara asla bakılmamalıydı smile Resmi smile Resmi Burası da sosyal medya sonuçta, burada da uygulamasın bu prensibini.

Gelilim okunma sayıları ve sayaç olaylarına. Sayaç bozuk değil, okunma sayılarında da bi anormalik yok. Daha önce de belirttiğim gibi hesaplama yöntemlerinde farklılık var. Eskiden, üye girişi yapmayan kişilerin de girdiği sayılıyordu ya da her sayfa yenileme sayılıyordu, sonradan onu iptal ettik. O sebeple de, eskiye nazaran okunma sayıları daha düşük gözüküyor ama gerçekte durum o değil.

Evet masaüstü uygulamanın çıkması, insanların mobile kayması, blogların görünürlüğünü azaltıyor ama gözardı ettiğiniz bir şey var. Eskiden diye bahsettiğiniz zamanlarda Gamyun üye sayısı 4-5 milyonlardaydı. Şu an gamyun'a kayıtlı üye sayısı 10 milyonu geçmiş durumda. Yani o zaman girenlerin diyelim ki %2'si okuyorsa yazıları, şimdi %1'i okuyordur, yine aynı sayılara gelir, değişen bir şey yok.

Ha derseniz ki, ille blogların okunması için masaüstü uygulamasına, mobil uygulamara neden bir şey yapmıyorsunuz. Cevabı çok basit, biz oyun sitesiyiz ve önceliğimiz oyun hizmeti vermek ve insanların oyunlara ulaşmasını sağlamak. Daha önce bir kaç kez daha söyledim, okununca da kötü duruyor ama ne yapayım, tekrar tekrar söylemem de fayda var. Bloglar tamamen gözardı ettiğimiz ya da istemediğimiz bir şey değil ama önceliğimiz değil, oyunların yanında sadece üyelere oyalanmaları ve kendilerini ifade etmeleri için sunduğumuz bir fırsat, daha fazlası değil. Çünkü asıl işimiz, amacımız bloglar değil, hiç bir zaman da olmayacak.

Videolar neden kalktı diyorsunuz. Şahane ülkemizin, şahene hukuki yaptırımlarından dolayı kalktı, herkesin kafasına göre kanun uygulamaya çalışmasından dolayı kalktı. Biliyorsuuz bir süre önce karikatüristler, deli gibi vatandaşa karikatür paylaşım davaları açmaya başladı. Öyle olunca, ulan bu iş bize de sıkıntı yaratabilir diyip, yorumlarda, bloglarda karikatür vs ne varsa kaldırdık ve site altında yayınlamamaya karar verdik. Sonra dedik ki; bu karikatür için oluyorsa, yarın öbür gün videolar için de başımıza gelebilir. Aslında yasal olarak gelmemesi gerekir, çünkü alıp youtube link'i paylaşılıyor, youtube'un dava açılacaksa bile youtube'a açılmalı. Belli olmaz kaldıralım biz dedik ve dediğimizde yanılmadık, geçenlerde bununla ilgili yasal mercilerden talep geldi, o videoyu yayınlamışsınız ne iş diye?

Şimdi, bizim amacımız oyun oynatmakken ve gelir modelimiz de oyunlarla ilgili verdiğimiz hizmet üzerinden para kazanmakken, neden durup dururken, başımıza dert açalım, ekstra efor sarf edelim bir de üstüne, benim yorumumu, yazımı yayınladın, yayınlamadın kavgasının içinde bulalım kendimize?

Reklam işi ise bambaşka bir durum. Gamyun kurulduğundan beri organik olarak büyüyor, reklamla hiç büyümedik. Arada mobil uygulamalarımızla ilgili reklam yapıyoruz ve yapmaya devam edeceğiz. Sizin denk gelmemiş olmanız, vermediğimiz anlamına da gelmiyor.

Ben de bir okuyucu olarak bir şikayetimi dile getireyim. Okunma sayılarına neden bu kadar takılıyorsunuz? Amaç, içinizi dökmek, okuyan 3-5 kişiyle de olsa fikrinizi paylaşmaksa, bu bin kişi olmuş 30 kişi olmuş fark eder mi? Sonuçta burası ülke siyasetine, sosyal hayatına yön veren bir mecra değil, bizler de o seçilmiş kişiler değiliz, köşe yazısı da yazmıyoruz. O yüzden okunma sayılarına takılmayalım. Okunma sayısının yüksek olması, iyi yazı olduğunu göstermiyor, en güzel örneği benim "Masaüstü Uygulamamızı Nasıl İndirebilir ve Yükleyebilirsiniz?" başlıklı blog yazımın 1.146.561 kez okunması smile Resmi Sence o yazı gerçekten o kadar okunmuş mudur, hayır, zaten okunduğunu bile zannetmiyorum, eğer okunsaydı, hala, "java'dan giremiyoruz ne yapmam gerekiyor" yazmazdı o kadar çok kişi.

Epey uzun yazdım, Yelove biraz seni gömmüş gibi oldum yorumumda, bu durumdan Cafo oldukça memnundur, gmsnn'in bana ilgisi ikiye bölündü diye ama bazı yanlış anlaşılmaları ve düşünceleri düzeltmem gerekiyordu. Önceki yorumumda, popülerliğin benim sayemde demiştim ama biraz haksızlık yapmışım, tamam yine benim sayemde smile Resmi ama sen ayağını sürerek girmişsin bloglara, senden sonra farklı farklı kişiler yine yazmaya başladı. Tekrardan hoşgeldin smile Resmi smile Resmi

Not: İlk defa galactic_pact ve yelove'den uzun blog yorumu yazdım sanırım, bu rekorumu egale edecek yorum yazmayın lütfen bir süre smile Resmi Benim uzun yorumlarımın kimseye zararı yok çünkü yazdığım gibi otomatik onaylanıyor, diğerleri eylül'e zul smile Resmi
24 Nisan 2021, 18.52
"Burası da sosyal medya sonuçta" mı? Yav yorumunda oyun ve eğlence sitesi diye kaç cümle kurduğunu ben unuttum :)) Sosyal bi yanı var ama medyasının olduğu tartışmaya açık. Gündemde olup biten her konuyu gerçek zamanlı yansıtan platform değil sonuçta. Askerlik anılarının ya da telepat kangallarımla aramda geçenlerin anlatıldığı ala geyik çiftçiliği tadında olan eğlenceli bir site işte. Medya burası için soğuk bir kapı zili olurdu zaten. Sosyal olarak kalsın bence. Sosyal bilgilere fakültelere gazetecilikklere hiç sapmadan :)) 
24 Nisan 2021, 19.30

Yorumuma ekleme yapayım. Blogların sanıldığından çok kişi tarafından takip edildiğine eminim, kendi dürtücü/hırpalayıcı blog'larımdan biliyorum. Arada sessizce takip ettiğim zamanlarda daha önce hiç görmediğim rumuzlarca yorum akıyordu o bloglarıma. O zamanlar çok daha eğlenceliydi burası smile Resmi

ÇAT ÇOT! (Alındın mı Cicim!?)
Dedim Sizi Götüreyim mi Aya
Not: Bu Sefer Ciddi, Bir miktar
Yorum yapabilmek için ÜYE GİRİŞİ yapmalısın