gamyun.net'i doğru görüntüleyebilmek için tarayıcını güncellemelisin, güncelleyemiyorsan başka bir tarayıcıyı ücretsiz yükleyebilirsin.
zac

zac

BLOG

Puan Tiyoları...

02 Mart 2008, 19.24
A- A+
Her ne kadar puan önemsiz de desem, herkes benim gibi düşünmüyor. Yapılan şikayetlere bakınca da, henüz değişikliklere adapte olamadığından ya da kuralları iyi bilmediğinden ekstra puan kaybedenler olduğunu görüyorum. Bu nedenle, puan nasıl daha fazla kazanılır biraz anlatmak da yarar var, tabi hilesiz.

Öncelikle, 4 kişilik oyunlarda çok iyilerle oynamamalısınız, iki kişilikte zaten belirtmeye gerek yok. Aslında, onlarla oynamanın hem iyi yanı hem de kötü yanı var. Kötü yanı size puan kaybettirmesi, iyi yanı ise, aynı anda 3 oyuncuyu da batırabileceğinden, kaybettirse bile az puan kaybettirmesi diye düşünülebilir, artık ne kadar iyi olduğuna da siz karar verin. Halbuki, acemilerle oynamanız durumunda, sizin onları batırmanız ve puanları kapmanız mümkün.

Diğer önemli bir nokta, eşli oynamanız. Bir kaç kişi, eşli oyunun bu sistemde dezavantaj olacağını söylese de, eşli oyun garanti puan demek. 40 puanlık oyunda, ekstra verdiğimiz 5 puanı da dahil edersek, 45 puan alabilmenin cazibesi sizi çekiyor olabilir, ama bir de tek kaybedip 35 puandan olduğunuzu da düşünün. Halbuki eşli oynamış olsanız, 15 kaybedecek fakat 25 kazanacaksınız. Yani, 2 oyun oynasanız, birini kaybetseniz diğerini kazansanız, 10 puan kârda oluyorsunuz. Hem az riskli, hem de kazançlı.

En önemli nokta, başladığınız oyunu ne yapın edin ama mutlaka bitirin. Bu, anlaşılmayan noktalardan bir tanesi, bir kaç kez belirtmeme ve yardım sayfamızda yazmamıza rağmen. Niye bitirin diyorum, çünkü BAŞLADIĞINIZ her oyunu BİTİRMENİZ durumunda, size ekstradan oyun puanının % 12.5'i kadar bir puan veriyoruz. Nasıl mı?

Basit anlaşılır bir örnek verelim, 40 sayılık okey oynuyorsunuz. Oyun 40 puan kazandırır. Tek kaybettiniz, sizden 40 puan düşmesi gerekir, ama hayır, % 12.5 (40 * % 12.5 = 5) yani 5 puan da biz veriyoruz, sadece 35 düşülüyor. Ama yeniliyorum diye bağlantınızı kestiniz, o zaman bu haktan yararlanamıyorsunuz ve sizden 40 puan düşülüyor. Yani diğer bir deyişle, oyunu tamamlarsanız, kazansanız da kaybetseniz de bizden ek puan kazanıyorsunuz. Böylece, kaybetmeniz durumunda daha az kaybediyor, kazanmanız durumunda ise daha çok kazanıyorsunuz. Aşağıdaki tabloda bu daha net bir şekilde görülüyor.

Oyunu tamamladınızOyundan kaçtınız
Tek kazanırsanız4540
İki kişi kazanırsanız2520
Üç kişi kazanırsanız1813
Üç kişi kaybettiniz-8-13
İki kişi kaybettiniz-15-20
Tek kişi kaybettiniz-35-40


Buna rağmen, yeni sistemde oyunlardan kaçanların arttığını söyleyenler dahi olduğuna göre, kaçanlar ya bu kuralımızı bilmiyorlar ya da kaçmaya meyilliler, onlar için puanın bir önemi yok, eski sistem/yeni sistem bir farkı yok. Ama sizin için önemli ise bu detayı unutmayın. Bu nedenle, düşmeniz durumunda oyuna katılabilmeniz için de kolaylıklar sağladık. Geri dönüş süresini 4dk ve bir oyun başına düşme sayısını 3'e çıkarttık. Yani 3 kez düşseniz dahi otomatik davet edilirsiniz. Ayrıca, eğer zamanında gelemediniz ya da üçten fazla düştünüz, ama döndüğünüzde yerinize bot oynuyorsa yine otomatik olarak davet edilirsiniz. Ve, masaya girdiğinizde, masa yöneticisi sizi oyun başlamadan yerinizden de atamaz.

Düştüğünüzde sizi tekrar gelip oyunu tamamlamaya teşvik edecek şeylerden bir tanesi de düşme sayınız. Artık, oyundan düştüğünüzde, tekrar gelip oyunu tamamlarsanız, düşme sayınız arttırılmaz. Fakat, gelmezseniz sayınız artar.

Son olarak, cepten oynamak iyi puan kazandırır. Çünkü cepten oynayan oyuncularımız, kazandıklarında iki kat kazanırken, kaybettiklerinde ise sadece yarım puan kaybederler. Yukarıdaki tabloya göre, 40 sayılık okey oyunu için, tek kazandıklarında 90 puan kazanırken, tek kaybettiklerinde 17, üç kişi kaybettiklerinde ise sadece 4 puan kaybederler. Cep oyunları zor bulanlar, cepten girdiklerinde görecekleri test salonlarına girip, botları davet ederek anteraman yapabilirler. Yalnız, şunu unutmayın, test salonları puan kazandırmaz, sadece cep oyunlara alışmanız içindir.

NOT1: Otomatik davet sadece oyuna başlayan oyuncular için geçerlidir.
NOT2: Cepten oynayanlara verdiğimiz bu hak, oyunun kesintisiz cepten oynanması durumunda geçerlidir.

YORUMLAR

04 Mart 2008, 01.21
düştüğüm salona geri gidebilsem zaten puanlarımı kaybetmiycemmmm...hep dolu hep doluuuu.Bu konu da da bi tüyo verirseniz sevinirim:))boşyere puanlarım çöp oldu.Aynen geri istiyorummmm...
04 Mart 2008, 02.07

bnce puan sıtemın eksık yanları warr

mesela dusunce kolay oturamıysun ve puan kaybedıyosun elınde olmayan bıseydenn

we her nedense almam gewrekn tam puanı alamıyomusm gıbı gelıyor bana

bıde anlamdıgım onde bıtırıene dahamı cok puan verıler yoksa esıtmıı

bunu bı turlu goremedımm

04 Mart 2008, 03.03

GECEPRENSİNE katılıyorum kısmen de olsa.Millet olarak okumayı peksevmiyoruz hep hazıra konuyoruz,istiyoruz ki birileri anlatsın biz de işimize gelirse kabul edelim ,işimize gelmezse de laf olsun torba dolsun misali eleştirelim.Fikirlerini söyleyen arkadaşları anlıyorum,enazından naçizane katkıda bulunmak istiyorlar,Ama her türlü yenilik,her yeni sistem üyelerin huzurlu bir ortamda eğlenmelerini sağlamak için yapılıyor.

Sevgili zac,sen ne kadar bağırsan da anlamayn gene anlamaz.Her kafadan bi ses ve her sese kulak vermek zorunluluğu gerçekten çok zor.Bazen yapılan yorumları okuyorum da yazıyla alakası olmayan bir şekilde yorum eklemişler.Diyorum ya bu yorum neden onaylanmış,sonra kendi kendime diyorum yayınlanmazsa bu kez yorum yazan diyecekki ben yorum ekledim yayınlanmadı...vs.vs işin zor.Allah yardımcın olsun.

Arkadaşlar ,site çok güzel,burada sadece eğlenmek için bulunalım,oyunumuzu oynayalım.Puan önemli değil.Oynadıkça zaten istesenizde istemesenizde puanınız oluyor.Bazı arkadaşlarımız bu işte çok iyiler puan yapıyorlar,bırakın yapsınlar.Hile yapılıyor deniyor,evet yapılıyor bunu inkar edemeyiz,yakalanmadıktan sonra serbesttir hile,bu her tarafta mevcut.Ha siz ben yapmam dersiniz o sizin karakterinizin güzelliğidir,bırakın öyle kalsın.

Oyundan kaçanlara gelince onların zaten alışkanlıklarıdır.Ne kadar kural koyarsanız koyun,mutlaka birileri çiğneyecektir.Zaten normali de bu.Çiğnryrn olmasa zaten adı kural olmazdı:))))

 

Son olarak gene gevezeliğim tuttu.....hadi bol şanslarrrrrrrrrrrrrrrr

04 Mart 2008, 06.23

Puan hiçbirşeydir, önemli olan zevkle oyun oynamaktır. Birde milletteki elit takıntısını anlamıyorum. Elitlere belli durumlarda ayrıclaık var, örneğin salonlara beklemeden girmek gibi. Ama bazı dar görüşlüler elitlere oyunlarda da sistemin yardımcı olduğunu düşünüyorlar.. Adamın lafına bak:)) Neymiş atılmak korkusuyla aynı salonda duruyorlarmış.. Ha bunun ne demek olduğunu veya mantığını çözebilen varsa ayzsında öğreneyim.

Bugün arkadaş davet etme olayı gelmiş, olay kolaylaşmış iyi bir yenilik. Ayrıca bazı hileci uyuz tipler vardı onlarında puanları silindi eline sağlık zac. Oturup ağlasınalr şimdi hile yapmak için harcadıkları zamana:))) Ama ben hala listedi bazılarının hile yaptığını da düşünüyorum, gereğini yapacağını da biliyorum. O konudaki bloğunu okuduktan sonra inan 2 gün hep başka kişilerle ve başka salonlarda oyun oynadım:))

Gamyunda değişiklik çok oldu arka arkaya. Alışmak biraz güç oluyor gibi ama zamanla herkes alışır. Birde oyun oyundur, kazandıkça puan alırısn, kaybettikçe puan kaybedersin. Puan sistemiy eni eski çokta önemli değil. Kendini insanların fazla puan alması hususunda yorma bence fazla, oynasınlar ve kazansınlar. Onca gayrete rağmen zaten eleştiri de alıyorsun, değmez walla.

04 Mart 2008, 10.50

slm

cep ten oynayanlara puan avantajı varken elit üyelerin suçu ne bence aynı avantaj elitlerede olmalı

04 Mart 2008, 10.54

GECEPRENSİNE VE ONA KATILAN ARKADAŞLARA BUYRUN OKUYUN:

  • Son 12 aylık çevrimiçi süreniz:  Son 12 aylık çevrimiçi sürenize göre max 1000 karizma puanı kazanırsınız. 1000 puan 24 saat 365 gün çevrim içi olmanız durumunda alacağınız karizmadır. Eğer, örneğin ayda her gün ortalama 8 saat sitemizde çevrimiçi kalmanız durumunda, bir ayda kazanacağınız karizma

    (1000 / 12) * (8 / 24) =  27 olur.

    Bir sene boyunca, günlük ortalama 2 saat sitemizde çevrim içi kalmanız durumunda ise,

    1000 * 2 / 24 = 83 karizmaya sahip olursunuz.

    Not: Bu sistem 2007 Aralık tarihi itibarı ile veri toplamaktadır.
  • SALONA PARK ETMİŞ ÜYELER O AN OYUNA KATILAMAYABİLİRLER. GAMYUNUN AYRICA BUNUN İÇİN KARİZMA PUANI BİLE VERİYOR.


    04 Mart 2008, 11.24

    Benim gibi puanı önemsemeyenler, sadece yenince keyif alanlar, fakat hırs yapmayanlar bazı oyunculardan çok zorlanıyor. Örneğin dün gece masayı kuran kişi (aslında nickini vererek deşifre etmeli ama düşük karizmasını iyice düşürmek istemiyorum) bir oyuncu geç oynayınca masadan atmak istedi. Herhalde dedim geç oynadığından dolayı. Sonra güzel gelen elimden dolayı arka arkaya 2 kez açınca beni atmak istedi. Ama diğer oyuncular hayır dedi. Kazananları da mı atmak istiyorsunuz deyince alamadığım cvp tan dolayı karizmasının düşük olduğunu gördüm. Burası adı üzerinde bir oyun sitesi. Ve oynarken belki tanışarak bazı paylaşımlar çıkarabiliriz. Güzel sohbetler gibi.. Ama hırsla masaya oturan insanlar yüzünden oyun amaçtan çıkıyor ne yazıkki. Yenmek kadar yenilmenin de hazmını alabildiğimiz sürece burasının gerçekten oyun sitesi ve keyif ortamı olduğunu anlayabiliriz.

    Ve ayrıca buradan karizmamız yüksek olsa bile yaptığımız yanlış hareketlerin karizmayı gerçek anlamda düşürdüğünü görmeliyiz. Ve üstelik aldığımız veya kaybettiğimiz puanların bize gerçekte ne sağladığını da düşünmeliyiz. Hiçbirşey. Yenmek elbette güzel. Ama kimseyi incitmeden. Hırs yapmadan ve kazananları tbr ederek..Tbr.edebilme kalitesine sahip olalım ki kazanınca tşk.etme keyfini yaşayabilelim...

    04 Mart 2008, 11.43
    hımmm one__kedisi şimdide sana katılıyorum. ben bunu düşünemedim evet çevirim içi olduğumuz süreye karizma alıyoruz. ozaman eski düzene devam :) hatırlattığın içinde ayrıca tşk dahada çıkmam bu salondan :)
    04 Mart 2008, 11.53

    Yazılan bir şey de doğru anlaşılsa dişimi kıracağım zaten. Çevrim içi süre demek, o atılmasını istediğiniz saate sahip durumda olmamak demek. Yani, sadece bilgisayar başında olduğunuz süre demek. Haliyle, o şekilde salonda duranlar karizma kazanmıyorlar. Hadi kazansalar da ne farkeder onu da anlamış değilim, siz de bırakıp siz de kazanabilirdiniz, o bırakanlar seşilmiş kişiler değil ki.

    Cepten oyunayanlara iki kat puan uygulamasını neden eleştiriyorsunuz onu da anlamak güç. Cep oyunlar herkese açık, o kadar avantajlı görüyorsanız siz de oynayın, yok görmüyorsanız niye laf ediyorsunuz? Buna da yok telefonum desteklenmiyor yok param yok, yok şu yok bu demenin bir anlamı yok. 3-4 senelik tüm teller destekleniyor, ücreti de malum zaten, 2 sigara parası.

    Elitlere de iki kat puan verilmesini öneren bir arkadaş olmuş. Niye, çene yapmaktan çok oyun oynayamıyorlar mı :). Puan sisteminde ücretle avantaj sağlanacaksa, o zaman oynamayın biz puan satalım. Puan sistemi, herkes için aynı. Cep abonelere farklı, çünkü cepten oynamak pcye göre daha dezavantajlı, pcden iki oyun aynı anda onuyorsun, cepten tek (İki farklı telden iki farklı salona girmezsen tabi).

    3 topa daha fazla puan verdiğimiz de eleştirildi. Neden, şikayet ediyorsunuz ki, amerikan az veriyor 3 top fazla veriyor diye. Veriyorsa, 3 top oynayın, istemiyorsanız amerikan oynayın. Biz de 3 topa ilgi artsın istiyoruz demek ki.

    Bir de salonda işlem yapmadan bekleyenlerin atılması mevzusu var, sürekli dile getiriliyor. Biz sitede aynı anda bulunan insan sayısını arttırmaya çalışıyoruz, azaltmaya değil, haliyle onları atmamız söz konusu bile olamaz. Salona girmek isteyen, buna çok önem veren yardım sayfalarımıza bakabilir ya da yok ben almayacağım derse, popüler salon yerine biraz arkalarda oynar. O salonlarda, üye giriş/çıkış hareketi daha fazla olduğundan daha hızlı boşalır. Bir de, bir çok sitede böyle bir gösterge yok, biz koymasaydık kimsenin de haberi olmayacaktı kimse de dile getirmeyecekti zaten.

    Site bakıma girdiğinde, düşme sayısının artması eskiden de olmazdı ama şimdi hiç olmaz. Yukarıdaki yazıda bu da anlatılıyor zaten.

    Hala yarım oyundan puan verilmediğini söyleyenler var. Yardım sayfasından kuralları tekrar okumalarını öneririm, puan veriyoruz ama elbette ki bazı şartlarımız var. Diğer türlü size ne gerek var, bot da aynı şeyi yapıyor zaten. Botlarla hile meselesine gelince, bu durumu daha önceki bloglarımın birinde anlattım, bu konuda endişesi olan ordan okuyabilir.

    Bot istemezuk diyenler de var. Ama bu kişiler de, oynadıkları oyuncu kaçtığında oyunu tamamlayamaya insan bulamadık, kaçanın yanına kar kaldı derler. Hem onun yanına kar kalmasın hem ben yanlışlıkla düştüğümde benden puan düşmesin hem bot olmasın. Birbirinin zıttı şeylerin aynı anda olması nasıl mümkün olabilir ki?? Artı düşenle kendi isteği ile çıkan arasında fark var. Kendi isteği ile çıktığında, çıktığı anda bir puan düşüyoruz, artı oyun tamamlandığında kaybederse ki genelde kaybediyor, tekrar kaybettiği kadar puan düşülüyor.

    Nerneyse, sunduğumuz her şey herkese açık, seçilmiş bir gruba değil. O kişilere eleştirmek yerine o kişilerden olun, o kadar avantajlı görüyorsanız. Sonuçta, elini taşın altına koymadan da kral gibi yaşanmıyor işte...

    04 Mart 2008, 12.07

    zac  puan tüyolarını hoş sen anlatmışsın ama bence salonlarda bi  dolaşın inan daha fazla tüyo lar mevcut  :))

     

    04 Mart 2008, 12.49
    yaa ne bolg  yazım yayınlnıyo  nede burda yazdığım  şimdı bıraz daha iyileşti  kazanmakneysede kaybetmek zor  geliyoalıştık arrtık sonuçta butun yenılıkler bızımiçin tşkrrlr
    04 Mart 2008, 13.41
    zac hileyele savaşmaktan bahsediyosun sana msj da attım dün ben dün gece 1 saat yasaklandım sebep ne biliyomusun masada ki hileyi sölemem bunu da sewgili op unuz (succes )varken söyledim sölediğimi hakaret sayıp beni yasakladı hile yapanları değil eğer hile yapana hilesini op un önünde söylemek suç sa ok suçluyum o zaman yeter artık oplarınızın uygulamalarından hee dersen ki zac olarak ben sööledim hile yapana göz yumun diğerleri sesini çıkartmasın  dediysen bilemem senin sorunun  masada son taş var başka taş yok herkes de görüyo ama kişi taşı almıyor ortadan benim attığımı alıyor yerde kalan  son taş göstergeyi de diğeri çekebiliyor böölece ve de mutlu son o taşa bitiyor  şimdi sööle bana zac ve ya bu yazıyı yayınlarsanız diğerlerine de sorayım bu düpedüz hile değilmi   eğer ucuz bir hile olduğunu düşünüyorsan ne karar verirsin merakla bekliyorum 6 yıldır bu sitedeyim bakmayın bu nik daha 15 günlük ama inanın hilelere op larınız göz göre göre gereken cezayı vermiceklerse terkederim bu siteyi, bu kadar sewmeme rağmen op unuz beni  yasakladı birden kayboldu birde bütün salonları gezdim her yere baktım 1 tane op yok tu bir tek 101 de FINDIKKURDUnu gördüm derdimi ona anlatmaya çalıştım ama o da op değil di zaten merak etme dedim zac a anlatırım eğer adil biriyse gerekeni yapar şim di bir çok kişi merakla bekliyoruz bu yazı yayınmlanıcak ve zac özellikle senden bi cvp bekliyoruz sewgili op ların cvp ları olursa ilgilenmiyoruz artık sadece zac ı tanırım bundan soona  anlayanlar anlamıştır isteyenlerv üzerine alınabilir üzerine alınanların da vardır bir yaraları aklanma isteğiyle yazmasınlar yazıcaksa sadece zac  yazmasada canı sağolsun byebye der gideriz herkese bol şanslar
    04 Mart 2008, 14.11
    tşkkrler ama eski sistem daha güzeldi
    04 Mart 2008, 14.45

    Cep üyelere kazandıklarında iki katı kaybettiklerinde yarısı kadar kaybetme avantajı verilmesine sebep olarak sadece,normal hatla oynayanların iki salonda birden oynayabilmesini gösteriyorsanız bu ayıp çünkü verilen avantaj çok çok fazla.Kaç kişi iki salonda birden oynuyor,sanki genelde böyle yapılıyormuş gibi izlenim yaratmışsınız.Bunun yerine normal hatla girenlerin iki salonda birden oynamasını engellerseniz çok daha iyi olur.Bu yazımı destekleyen üyeler lütfen buradan zaca uygulamasının yanlış olduğunu belirtsin.

     

    04 Mart 2008, 16.34
    bu kaybedilen puan işini biraz çözemedim. Bazan öyle puan düşülüyorki hesapları nasıl yapılıyor anlayamıyorum .Dün gece bir arkadaştan 12 oyunda 53 puan gitti . çarptım böldü. topladım ama 53' bir türlü tutturamadım. 52 . 54. 50, 60 puanları anladımda 53 bir türlü çzemedimki?
    04 Mart 2008, 16.42

    her$eyin oRJinaLi GüzeL..yani Eski sistem :)

    04 Mart 2008, 17.25
    bence bunca ağlama sızlanmalar çok basitçe.. altı üstü oyun oynuyoruz.öneriler ve şikayetler ağlaya sızlaya değilde daha sade bir kibarlıkla ifade edilmeli.mesela bazı ifadeler nekadar çocukca ve komik kaçıyor; zac! terkederim buraları küserim.. tarzında ifadeler amma komik ha. kardeş yolun açıkolsun yaw beğenmiyosan ne duruyosun...
    04 Mart 2008, 17.40
    53 puanı anlamamanizin nedeni, belki puan hesaplamasını okumadığınızdan olabilir.

    Yüzbir de 12 sayılık oyun, toplamda 12 * 5 = 60 puan kazandırır ya da kaybettirir. Tek kişi kaybederseniz, 60 puan kaybetmeniz gerekir. Ama oyunu tamamladığınızdan dolayı, oyun puanının yani 60'ın % 12.5'i kadar (ki o da 60 * 12.5 / 100 = 7.5 ki aşağı yuvarlıyoruz 7 yapar) biz size oyunu bitirdiğinizden dolayı puan veriyoruz. -60 + 7 = -53.
    04 Mart 2008, 19.22
    zac gene diyorum sana allah sana gerçekten sabır versin şöyle bi baktımda  arkadaşlar önemlimi bu kadar puan anlamış degilim sanki insanlar puanları çok olan insanlarla sohbet ediyor onlarla oyun oynuyor gibi bi durum çıkarıyorsunuz ortaya yok o elit yok o cepten mi bırakın arkadaşlar yapmayın lütfen bu arkadaşlara da yazık sürekli puan sistemini anlatmaktan helak oldular.....
    04 Mart 2008, 20.35
    hilo kimsenin zac ı üzüp yorma gibi bir amacı yok. Zaten zac yoruma açmış yazısını. Bilmediğimizi / anlaşılamayanları öğrenmek için tüm bunlar.
    Yorum yapabilmek için ÜYE GİRİŞİ yapmalısın