gamyun.net'i doğru görüntüleyebilmek için tarayıcını güncellemelisin, güncelleyemiyorsan başka bir tarayıcıyı ücretsiz yükleyebilirsin.

BLOG

İnsanyiyen...

14 Mayıs 2014, 03.47
A- A+
 
         Kömürün isyanı "insan cinayetleri"dir. Elmas olamamış, grafit bile olamamıştır çünkü... Kömür, insandan intikamını alır. Doğada seyrine bırakmadığımız her türlü şey gün gelir insandan intikamını alır.


         Karbonun insan hayatında çok önemi var. Doğada allotrop olarak üç şekilde bulunuyor. Uygun şartlar oluşursa önce kömür, sonra grafit, sonra da elmas olabiliyor. Kömür, çıkarılması aşamasında insanları yutup öldürüyor, soba zehirlenmeleri vs. nedenlerle yine insanları öldürüyor, elmas olup türlü şekillerde yine insan canına kastediyor. 


         Peki biz neden ısrar ediyoruz? İnsan ve madenin karşılaşmasında, yapılan kar-zarar hesapları hep madenden yana ağır basıyor. Yüz ton kömür, yüz gram elmas kaç insan hayatına tekabül ediyor? "Maden ocağı öldürmez, tedbirsizlik öldürür" safsatasını bıkmadık mı dinlemekten? İnsanın çıkarı söz konusu olduğunda; tedbirsizce davranarak başka canları hiçe saymayacak kadar ulvi bir yaratık olmadığını neden hala anlayamıyoruz? Kolay olanı, beleş olanı, akrebin zehrini bile bile akrep yuvalarında aratıyoruz insanlara. 


         Saat 03.50. Ölü sayısı 166. Madende 800'e yakın işçi varmış. 166 kişi... tek tek sayarken insanın neredeyse 3 dakikasını alıyor. İnsanlar saniyeler içerisinde ölüyor, insanlar ceset oluyor. 


         Gözlerimiz, o konuşan işçiyi nasıl unutacak? Kulaklarımızdan bu cümleyi kim silebilecek; 

        "Cesetler, kömür bantlarının üzerinde geldiler"

         Başımız sağolsun.

        

YORUMLAR

15 Mayıs 2014, 12.12
Elbette her işin bir fıtratı var ama unutulmasın, her işin sonunda bir de sırat var...
15 Mayıs 2014, 15.33
hiç unutmuyorum daha dün gibiydi Muhsin Yazıcıoğluya birlikte helikopter kazasındaki  gazeteci İsmail Güneş telefondaki bayana karlara battığı halde,canı fena halde yandığı halde  saygıyı elden bırakmamıştı.ve ne tesadüftürki biz oradada yaralılara ulaşma konusunda sınıfta kalmıştık.yerin altındakide ,karın ortasındakide ,denizin dibindekide insan olmayı elden bırakmıyor ama biz insan olamıyoruz ne acı...Ateş düştüğü yeri yakmadı busefer hepimizi yaktı...herkes kendine düşen payı almıştır umarım ...Başımız sağolsun....
15 Mayıs 2014, 16.44
Bekliyor, bekliyor, bekliyoruz. Neyi bekliyoruz hiç birimiz bilemiyoruz. Mısırda, Somali'de ölenlere ağlayanlar galiba gözyaşlarını onlar için harcayarak bitirdiler. Bize kalan.... Ne gözyaşı ne vicdan!! İçimizde büyüyor; isyan İSYAN, İSYAAANN
15 Mayıs 2014, 19.09
Susmak, sabretmek, yutkunmak hep bize düşer değil mi?..
İyi de, bu katliama sebep olanlar neden hiç susmuyor?
Neden karşımıza geçip, daha önce Güneydoğu şehitlerimiz söz konusu olduğunda "Askerlik yan gelip yatma yeri değil."e benzer şekilde "Bu mesleğin fıtratı bu" diyebiliyor saygısızca? Fıtratmış! Kimin böyle ölümü hak edecek şekilde yaratılır ki?
Niye apaçık aptal yerine koyarak bizleri 100-200 yıl öncesi Avrupa'dan örnek veriyor gözümüze baka baka? Şimdilerde ölüm vakası olmayan o ülkeleri neden görmezden geliyor?
Neden, kendi annesi rahmetli olduğunda, Mısır'daki Rabia'ya şakır şakır günlerce ağlayabiliyorken buz gibi bakabiliyor şimdi?
Susmadıkları gibi neden acılı insana tekme atabiliyor yalakaları? Neden dış ülkelerden bile yığınla eleştiri yağarken acısının tepkisini gösterenlere yine gaz, yine dayak?

Biz susalım, biz sabredelim öyle mi?
Bunca acının üzerine yüzsüzce tahrik edilirken bile biz yutkunalım hep.
Susmak da, pervasızca öldürülmek de bize düşsün yine...
15 Mayıs 2014, 20.43
çok büyük sorumsuzluk hiç önlem alınmamış ne acı insan hayatının önemi yok ülkemizde 
15 Mayıs 2014, 21.23

         Hamdolsun enerji kaynaklarının sağlanması ve yönetimi ülkemiz sorumlularınca bir güzel kotarılmıştır. Maden ocaklarının özelleştirilmesiyle maliyet 3'te 1 oranında düşürülmüş, devlet de bu düzenlemelerle büyük maddi kazanımlara imza atmıştır. Soma'da çalışan işçileri olası bir kaza anında hayatta tutabilecek yaşam odalarının tutarı 5 milyon dolarmış. 5 milyon doların aslında ne kadar küçük bir para olduğunu, geçtiğimiz günlerde "kimin eli kimin cebinde" rezaletlerinde telaffuz edilen rakamları düşününce sahiden küçümsüyorum. 5 milyon dolar... yüzlerce insanın hayatının bedeli. 


         Devlet erkanından ulu insanlar, hiç utanmadan sıkılmadan "halkın yanlış bilgilendirildiğini, olmadığı söylenen yaşam odalarının madende mevcut olduğunu" söyledi. Sanıyorum merak edip "bu yaşam odaları nasıl bir şeydir" diye bile araştırmamışlar, madenlerde kullanılan gerçek bir yaşam odasının neye benzediğinden bile bi-haberler. Hiç utanmıyorlar çıkıp tv'de bu akıl almaz yalanları söylemekten.


         İşletme sahibini assalar ne olacak, denetleyicileri hapsetseler ne olacak? Bu insanları üreten bu özelleştirme politikaları değil mi? Bu işletme bir anlamda devletin taşeronu değil mi? Bu kadar hassasiyet arz eden bir özelleştirmeyi, gerekli tedbir zorunluluğu içeren yasal düzenlemeleri bile yapmadan gerçekleştiren politikaları ve sahiplerini kim yargılayacak? Bir ülkenin gelişmişliği; diktiği yüksek binalar, yaptığı avm'ler, bilmem kaç tane hava alanı olduğu vs. vs. lerle ölçülmez. Böyle bir facianın yaşandığı bir ülkeyi yönetenler gelişmişlikten söz edemez.


         Türkiye, yüzüne iğrenç bir gelişmişlik makyajı yapmış o makyajın altında çirkin bir yüzü olan gelişmemiş bir ülkedir. Bu yaşanan acıların müsebbibi bakamayan başlardır. "Hamdolsun karbonmonoksit seviyesi düştü, kurtarma çalışmaları başlayacak" diyen, "işin fıtratı budur, literatürde iş kazası diye bir şey var" diyenlerdir. Acılı insanları "protesto ediyor" diye tekmeleyen zihniyet ve bu söylem ve politikaların sahipleri aynı tıynettedirler. 


         Bu bakamayan başların, ileriye dönük olarak yapabilecekleri şeyler olmalıdır. Benim sıradan vatandaş olarak önerilerim var kendilerine; 

         * Bu ülkede, sadece maden ocaklarında değil, sokak ve caddelerde de yaşam odaları yapılmalıdır. İnsan canına kasteden politikalar yürütülüyor zira...

         * Bu ülkenin cesetlerini koyabileceği ceset torbalarına ihtiyacı var, bu yönde bir üretim kolu geliştirilebilir. Battaniyelere sarılı cesetler dışbasında hoş bir görüntü arz etmiyor zira...

         * Bu ülkenin hastanelerine ek bloklar inşa edilip morg olarak kullanıma açılmalı. Cesetlerin soğuk hava depolarına istiflenmeleri gelişmiş ülke tablosuna uymuyor zira...

         * Bu ülkenin istihdam edilmiş bir "mezarcı" kadrosu bulunmalı. Sıradan mezarcılar mezar açmaya yetmiyor zira...

         * Bu ülkede mezarlıklar için daha çok toprak parçası ayrılmalı. Mevcut mezarlıklar cesetlerimize kafi gelmiyor zira...

         Lanet olsun!
15 Mayıs 2014, 21.26
üçüncü gündeyiz bugüne kadar ne oldu kalantorlar ziyarete geldi madene ,arama çalışmaları durduruldu gezdiler gördüler dövdüler tekmelediler tokatladılar  giderkende ,sabırlı olun dua edin dendi ,tabi dualar geride kalanların karınlarını doyuracak sıcak tutacak akşam oldumu babaları gibi gelecek kapıyı çalacak, o acıyı yaşayan bilir ama yaşamamak içinde bişeyler değişmeli bugün somadaydı yarın başka yerde ,dua edelim demi dua edelimde olmasın birdaha.......
15 Mayıs 2014, 21.28
Tüm Türkiyenin Başı Sağolsun Tarifi Dahi Olmayan Bir Acı ALLAH Tüm Ölen Emekçi Kardeşlerimizin Mekanını Cennet Eylesin İnşallah Yeri Değil Ama Yüzlerce İnsan Ölüp Giderken Konserini İptal Edemeyen Sözüm Ona Sanatçı TARKANI Nefretli Kınıyorum Haberim Yoktu Diyor Bide Utanmadan Herkezin Elinde Milyarlık Telefonlar Var O Konserde Bitanesinin Bile Cebine Son Dakka Haberi Diyedemi Ulaşmadı Acaba Yazıklar Olsun Yazıklar Lafa Geldinmi Sosyal Ağlar Bilmem Neyi En Çok Kullanan Milletiz Birde


15 Mayıs 2014, 22.40
Ofkeliyim.Ucyuz insan hayatini kaybetmis ulkede cit yok.Boktan rutbeli biri vatandasi tekmeliyor cit yok.Markete siginmak zorunda kalan basbakan vatandasi tokatliyor cit yok.Sanirim bu ulkedeki bilimum solcu takimi yuruyuslerde gevsek gevsek cav bella cav cav cav demeyi devrimcilik saniyorlar.Direnme gelenegi olmayan bir halktan ne beklenir? Hayatini kaybedenlerin sayisini kalanlarla carp bu ulkede devrim olur bu yonetim alasagi edilir.AGLAMA SOMA AYAGA KALK GUN BUGUNDUR.
16 Mayıs 2014, 01.15

      Acımı burada  paylaşmak istemiyorum. Suistimalle  kirlensin istemediğim için. Ama görüyorum ki  ve olumlu buluyorum  beyaztürkler dahil  herkes  bu  zenci!! kardeşlerimize sahip çıkmış  burada. Dilerim,  yarın aşağılamalardan uzak, aynı  saygıyı  dirisine de  gösteririz  bu emektar ama  arkalarını döner dönmez  cahil  dediğimiz  insanların.O zaman samimi bulurum  yüreklerindeki acıları.Aksi durumda,  insanların  acıları üstünden  tatlı  devşiren, derviş  misali, ermiş  masalı anlatmaya devam..

   Derinfrekans;   seni  kutlamak istiyorum.  Eleştirini en azından o an aklına gelen bir  kaç  çözümle birlikte yaptığın için.

   

16 Mayıs 2014, 09.24
Bu tür ölüme isyanı hepimiz yaşıyoruz. Hepimizin acısı büyük.. Öyle bir acı ki paylaştıkça azalmıyor artıyor.. Şu anki isyanım ise atılan tokatlar..Bir damla yaş görülmedi gözlerinde..Kudret onlarda mı.. bence değil.. Kudret,  çizmelerimi çıkarayım kirlenmesin diyen Murat Yalçın da..Yürek onda çünkü.. Hepimizin başı sağolsun.
16 Mayıs 2014, 10.23
beymen,
sen ne diyorsun Allah aşkına!?
Yazdığın şu mesajla. "Suistimalle kirlensin istememek"miş!
 "Suistimal"in, böyle bir zamanda, herkesin acı ile dolu olduğu günlerde bile bölücülük vurgusunun, kayıtsız şartsız teslim olunmuş diyebileceğimiz ağızların temsilciliğinin kralını yaptığının farkında mısın?

Elma ile armut ayrımına varamadığını göremiyor musun?
"Zenci" sözcüğü, yandaşların bölücülük körüklemesi olarak ürettiği laftır, aklını kullanabilen, az da olsa insa olan vatandaş bu çirkinliği aklına bile getirmez ki dillendirsin.

Cehalet bambaşka bir şeydir canım kardeşim.
Yaşadığımız şu son facianın, katliamın ardında da -canlarını veren, vermeyen, çaresiz bırakılmış, elleri kolları geçim derdi ile bağlanmış emekçileri ayırıyorum- dibine kadar cehalet vardır.
İnsan hayatını bu kadar ucuz görenlere kayıtsız şartsız destek verenlerde, kılıflar uyduranlarda, insan aklını aptal yerine koyanlarda kokar cehalet buram buram, çünkü hinoğluhinlerin ilk ve en önemli silahıdır kullandığı cehalet.
İnsanları zenci- beyaz diye ayırmak sonuna kadar cahil bir aklın ürünüdür.
Ne yazık!
Şuradaki,tek kalp olmuşluğu yansıtan mesajların tmünün içinde ayrık otu gibi duran tek mesajın sahibinin, aklına güvendiğim sen olması ne yazık!..

16 Mayıs 2014, 11.48
    Hiç kusura  bakma  Sat_Agraha;  bir çok  yorumda  çok net görünüyor  yapılan istismar.. ''yazık''  kelimesinin  yakıştığı  yer  o yorumların altı olmalı. 
   Açık  açık ''mesele  yas ''  değil  yazsınlar ben de anlayım.

   ''İnsanları  beyaz  zenci diye  ayırmak  cahilliktir.''  Söylemek istediğimi  senin çok net anladığını da biliyorum.  Ünlemle de  dikkat cektim  zaten.
   _Biri  ambulans  kirlenmesin  diye  çizmelerini çıkarmak ister..
  _Diğeri  sokaktaki  ambulansı  ters çevirir...

   Ben de blogda  çizmelerini çıkarmaya çalışanları ayrı  tutuyorum.!!   


   
16 Mayıs 2014, 14.16

Evet, aslında beymen haklıdır! Üç beş gün sonra onun saçma sapan yazılarına hep birlikte güleceğiz! Uzun uzadiye yazmanın anlamı yok!  

16 Mayıs 2014, 14.37
  Hayretler için  deyim. Yahu  bu memlekette  o kadar   üzüldüğümüz konu var ki...Hatta   tüm dünya  da desek daha doğru olur..İnsanlığın  görmezden gelinmesi...Çaresiz  bırakılmak gibi..Detaya girmiyorum ..Takip  edenler zaten bilir...Etmeyenler de  kendi hayal dünyasında yaşamaya devam etsin...Yani  her konuda  yazamayız zaten.. Bu demek değil ki  madenciler şimdi  akla   geldi .   Bu gibi bir söylemi  söyleyenin  aklına şaştım!!!  Çok şey düşünür zihinler ve gönüller  hepsini dillendirsek  imkan olsa da keşke...Bir yol tutmuş gidiyorlar..Ölüm  üzerinden siyaset yapmayın diye :(  Yahu  öldürmeyin de yapmayalım..Bizde  yaşama dair  çok söylüyoruz ama  sonuç geliyor ölüme dayanıyor maalesef..Ne olur mesela,  neden öldüler  kimlerin ihmali  var  bunlar kaza değil cinayettir  diyorsak..A   Pardon  ucu  sizlerin  laf  konduramadıklarınıza   dokunacak korkunuz  bu mudur?  Bunca can neden ölmüş  sorgulamadığınız gibi sorgulayanlara da laf uzatıyorsunuz ya  işte  burda  umutsuz  durum ortaya çıkıyor   ve sizi Allah ' havale ediyorum....Ama   siz  susun biz  konuşmaya devam edeceğiz  ne zaman gerekirse  izin istemiyoruz kimseden....                                                              Ben de  bu blogda   duyarlı  olan tüm arkadaşlara teşekkür ediyorum..Allah  böyle acılar  bir daha göstermesin.  
16 Mayıs 2014, 17.44

         Cehalet dediğin şey sadece bilgi yoksunluğu demek değildir. Bana göre cahil insan gözünü dünyanın gerçeklerine kapamış insan demek. Ekmek derdine düşmüş birine bilgisiz olduğundan ötürü cahil yakıştırması yaparak cahilliğinden ötürü suçlamak ahmaklıktır. Asıl mesele hani misal; şurada vakit harcayacak kadar yaşam konforu olan, teknolojiyi elinin altında bulunduran, ama tüm bunlara rağmen "gözü tamamen kapalı" modelindeki insanlardır. Ha işte böyle insanlara, iki lafı bir araya getiremeyen, bir araya getirdiği iki laftan akla yakın bir şeyler üretemeyen insanlara "cahil" derim ben.


         Yok beyazyakalıymış, yok morcivert ayakkabılıymış... Ayrım ayrımdır arkadaşım. Yaptığın abuksubuk benzetmeye girmiyorum hiç. Yine kimi hedeflediği belli olmayan, gereksizliğin dibine vurduğun bir yorum yapmışsın. Yazıyı ve yorumları kirleten sensin. Burada herkes bir şekilde üzüntüsünü dile getirmiş. Sen ne yapmışsın Beymen? Elbette eleştireceğiz, kimi eleştirelim? Biz de 1800'lerden mi söz edelim? 10 yıldır hükümet edenler aynı insanlar gidip Cumhuriyet Tarihinde mi arayalım eleştirilecek olanları? Bu problemler gökten başımıza zembille mi iniyor? Öyle bir tavır görüyoruz ki, sanki her türlü berbat şey bu hükümetin dışında gelişiyor, sanıyorum bu olayda da hükümet mağdur. Sana göre öyledir büyük ihtimal.


         Bak yine herkes yuvarlanıyor. Yok yaşam odası varmışmış, yok yapılacakmışmış. İLO'nun madenlerdeki güvenlikle ilgili protokolünu Türkiye neden imzalamamış? Gelişmiş ülkelerde yürütülen maden ocaklarındaki düzenlemeler ve tedbirler neden bizim yasalarımızda zorunlulukla belirlenmemiş? Neden bütün bunlar yapılmadan özelleştirmeye gidilmiş? Ben bunları kime soracağım? Senin böyle soruların var mı? Fikirsiz zikir içeriyor yorumların. Laf ola beri gele...
16 Mayıs 2014, 18.50

 Bugün yasanan bu cinayette tek sorumlu olarak bir yeri isaret ediyoruz. Oysa günlerce o madenin sahibi cikip tek bir aciklama yapmamisti. Bugün utanmadan kameralar karsisina gecti ve bizim hatamiz yoktur diyebildi. Yasam odalarinin olmayisini bile hatadan kabul etmedi. 4-5 ay süresi olsa yapacakmis.. Daha önce defalarca kez denetlenmis bir madenden bahsediyoruz. Yangin tüpünü bile yan komsudan alip denetime götüren insanlar var bu ülkede. Bütün bunlar biliniyorken o denetimden nasil olduda olmayan yasam odalari icin bile "temiz" raporu verildi? Denetimi yapan kim? Hangi baglantilari var? Sabotaj paranoyasina kapilmak üzereyim..

Ikinci meselemiz samimiyet! Unutmayacagiz-unutturmayacagiz yalanina karnimiz tok artik! Cünkü bizler balik hafizaliyiz, cabuk unuturuz. Taa ki yeni bir toplu ölüm olana kadar.. Hangi sosyal medya sayfasini acsaniz bu tür söylemlerle karsilasiyorsunuz. Ya hu! Senin cepten baglanacam diye aldigin telefon, orada ekmek derdine hayatini kaybedenin bir maasi kadar. Sen kükremis aslanlar gibi bu tarz mesajlari yazmadan az evvel bilmem ne restoranda yedigin yemegin  resmini paylasmissin. O yedigin yemekleri sadece resimlerde gören insanlar var bu ülkede..Onlar 200 metre yerin altinda 1200-1500 tl maasla calisirken sen bilmem hangi gökdelenin hangi rezidansinda viskini yudumluyor piponu tüttürüyordun. Simdide cikmis gencecik insanlari, hayatlarinda belkide kömürü sadece resimlerde görmüs gencleri sokaga dökmeye calisiyorsun. Utanmiyorsunda!..

Gösteri yapacam diye cam cerceve indiren insanlar var bu ülkede. Isci hakkiymis! Pehh! Senin indirdigin cam cerceveyi sen saniyormusun ki patronlar temizliyor? Hakkini savundugun o isciler temizliyor. Sen sonra cikip "isci hakki" diye yalanlar savuruyorsun. Yemiyoruz!.. 

Bu ülkenin insanlari 1999 yilindaki Gölcük depreminden sonra ölen 17 bin insanin ardindan sadece gözyasi döken degil artik. Bu ülkenin insanlari, yapilan sahte gösteri ve siyaset üzerinden yagmalanan acilarin farkinda artik. Acilari bile siyaset malzemesi yapilan insanlara...

16 Mayıs 2014, 19.11

Biz de "bu zihniyet" varken ne yazık ki daha çok acılar çekmeye mahkumuz. Gerçek istismar emeğin istismarı iken bunun görmezden gelinerek devletinden şefkat ve merhamet bekleyenlere destek çıkanları "suiistimal" ile suçlamak ekmeğine yağ sürülenlerin daha da güçlü kılınmasından başka hiç bir işe yaramaz.

Kimse kimsenin yorumuna katılmak aynı fikirde olmak zorunda değildir kuşkusuz. Ama hiç bir dayanağı olmadan "çamur at izi kalsın" misali yapılan yorumlar aslında  bizim toplum olarak ne kadar çaresiz olduğumuzu vurgulamaktan başka bir işe yaramıyor. Çocuklarımıza bırakacağımız ülkemiz için bir kez daha kaygılanmaktan, gençlerimizin geleceği için bir kez daha üzülmekten başka elimden bir şey gelmiyor. Yazık çok yazık..

16 Mayıs 2014, 21.58
beymen,
biz artık kusura bakıp bakmama yerlerini çoktan sabrımızla birlikte aştık kardeşim.
Her zamanki gibi ne anladıysam, okuduğumda ne hissettiysem onu yazdım sana. Daha da yazar örneklendirir, gözlere iyice sokardım, öylesine doluyum ama site yöneticilerimin gösterdiği anlayışı suistimal etmeye çekiniyorum.

Ben, şu ". bir çok  yorumda  çok net görünüyor  yapılan istismar.. ''yazık''  kelimesinin  yakıştığı  yer  o yorumların altı olmalı. .." cümlene de asla katılmıyorum; şükür okumam, okuduğumu anlayabilmem yerli yerinde. Buraya mesaj yazan tüm arkadaşların samimiyetine sonuna kadar inanıyorum. Kim etmiş istismar? Ama sen de haklısın; insan yeter ki istesin çarpıtmayı, iter ki istesin, istediği gibi bakmayı...

Senin ağzın iyi laf yapar; bazen -şahsen beni- her zaman gülümsetebilen ve ilerde de gülümstebilecek akıl dolu mizah olarak, bazen de bir laf sokma ustası olarak. Keşke şu hoş deyişi bu konuda rezil etmeseydin:
".... Aksi durumda,  insanların  acıları üstünden  tatlı  devşiren, derviş  misali, ermiş  masalı anlatmaya devam.."
Burada "Tatlı devşiren derviş misali ermiş masalı anlatan" yok, burada bu lafın muhatabı yok, yanlış adrestesin. Burada acı paylaşmaya çalışan içi dolmuş insanlar var.
Yok mudur acı çekmenin başka hali? Acı çekerken, acıya neden olan katillere isyan etmek, eleştirmek yanyana olamaz mı?
"Ya acı çekeceksin, ya eleştireceksin" mi olmalı yani? "Eleştirirsen istismarcısın, acın sahte" öyle mi yani?
Şu aşağıdakiler gibi yani:

Tekmeyi atıp "AYAĞI İNCİNDİ" diye 7gün darp raporu alan Yusuf.
"Yuh çekersen tokadı yersin!" RTE
"Fakire dağıtılan kömürü zenginler mi çıkarsın? " İmza: H. ÇELİK
"Tekmene sağlık" İmza YENİ AKİT
" Sağ kurtulduğuna şükretmiyor da devleti eleştiriyor." İmza: "Çapulcu" olmayan bir vatandaş.

Benim "Yazık!" da bunlara ve bunları göremeyip eleşrirene, isyan edene sahtekar muamelesi çekenlere kardeşim.
16 Mayıs 2014, 22.06
tek kelıme cınayettır bunun adı.yok bunun otesı.800 tl ıcın canlarından olan ınsanlarımız.bunun vebalını sorumlular nasıl odeyecek nasıl can verecekler.bu cınayetı ısleyenlerın herseyı para olmus gozlerıde doymuyor toprak doyursun gozlerını.uyan halkım narkozdan uyan artık 3-5 kurusa satma hıcbırseyını.
Yorum yapabilmek için ÜYE GİRİŞİ yapmalısın